در خواب بهاری مسکن؛

کدام خانه‌ها در تهران مشتری دارند؟

تعداد خریدوفروش واحدهای مسکونی در تهران در فروردین امسال، ۱۵۰۸فقره بوده که نسبت به مدت زمان مشابه سال کاهش بیش از ۱۴ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش سرویس مسکن جهان صنعت نیوز؛ واسطه‌گران ملکی در تهران با تایید آمار بانک مرکزی از کاهش قابل توجه معاملات ملکی در فروردین ماه امسال خبر دادند و به گفته آنها، با وجود اینکه هر سال در فروردین به دلیل تعطیل بودن بازار در نیمی از ماه وضعیت راکد است اما در سال‌جاری نسبت به سال‌های گذشته رکود بیشتری حاکم بوده است.

اکثر واسطه‌گران علت افت کاهش معامله در فروردین را برخی سخنرانی‌ها یا نوسانات ارزی می‌دانستند که بر رفتار و تصمیمات خریداران و فروشندگان اثر گذاشته است و برخی نیز تنش‌های سیاسی و بعضی تحرکات نظامی را بی‌تاثیر در این اتفاق نمی‌دانستند.

قیمت خانه در محله های تهران چند؟

بررسی بازار خریدوفروش در اردیبهشت نشان می‌دهد که هم‌اکنون نیز وضعیت در رکود و خواب بهاری به سر می‌برد؛ در محله نارمک، واحدی ۶۹متری و ۱۷سال ساخت، ۴میلیارد و ۶۵۰میلیون تومان به فروش می‌رسد. در محله پاسداران، برای آپارتمانی با ۱۲۰مترمربع زیربنا و ۱۰سال عمربنا، ۱۶میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان و در محله کریمخان، برای آپارتمانی ۹۰متری و ۳۰سال ساخت، ۸میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان تعیین شده است.

بررسی‌ها در بازار مسکن نشان می‌دهد که خرید یک آپارتمان ۱۱۷‌متری در فلکه اول صادقیه تهران، نوساز، دارای ۳ اتاق خواب، ۱۴‌میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان سرمایه نیاز دارد.

برای خرید آپارتمانی ۶۵ متری در محدوده فلاح در حالی که ۲۰ سال از ساخت آن می‌گذرد، باید ۸میلیارد و ۵۰۰‌میلیون تومان پرداخت کنید.

یک واحد آپارتمان درمحله سازمان برنامه شمالی با ۷۲‌متر متراژ و ساخت سال ۱۳۸۷، در روزهای گذشته با مبلغ ۷ میلیارد و ۷۰۰‌میلیون تومان معامله می‌شود. همچنینخرید یک آپارتمان ۱۶۰‌متری با سال ساخت ۱۴۰۲، دارای ۳ اتاق خواب در محدوده خیابان رحیمی صادقیه نیز به سرمایه‌ای نزدیک به ۲۰‌میلیارد و ۳۰۰‌میلیون تومان نیاز دارد.

کدام خانه ها در تهران پرتقاضا است؟

داده‌های بانک مرکزی از تحولات فروردین‌ماه بازار مسکن پایتخت نشان می‌دهد آپارتمان‌هایی که قیمت یک مترمربع آن بین ۵۰ تا ۶۰‌میلیون تومان بوده است با سهم ۱۵.۶ ‌درصد بیشترین معامله را به خود اختصاص داده‌اند.

واحد‌هایی که ارزش قیمت آن در رنج ۲ تا ۳‌میلیارد تومان است با سهم بیش از ۱۸‌درصدی از کل معاملات، بیشترین خریدوفروش را به خود اختصاص داده‌اند.

در این ماه، متوسط قیمت فروش یک مترمربع زیربنای واحد‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران معادل ۸۱‌میلیون تومان بوده که این رقم نسبت به ماه قبل ۰.۲ درصد افزایش داشته است.

اخبار برگزیدهمسکن

شناسه : 425896
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا