پیش بینی بورس ؛ ریزش بازار سهام تا کجا ادامه دارد؟

هر چند از نگاه تکنیکال شاخص کل در حال کف سازی است اما نمی‌توان فعلا سناریو پیش بینی بورس صعودی را چندان محتمل دانست.

به گزارش سرویس بورس جهان صنعت نیوز؛ شاخص کل بورس از ابتدای خرداد افت حدود ۱.۵ درصدی را ثبت کرده که نشان از شرایط نامساعد بازار سهام دارد. نکته ای که باعث ناامیدی گزارش‌های پیش‌ بینی بورس شده، خروج مداوم پول حقیقی است.
روز سه‌شنبه نیز هر چند شاخص کل ۳ هزار واحد صعود کرد اما شاخص هم وزن با افت روبرو شد و خروج پول حقیقی ادامه داشت. نکته نگران کننده برای پیش بینی بورس این است روند خروج پول نه تنها ادامه دارد بلکه روند آن تشدید شده‌است.

پیش بینی بورس ؛ شاخص کل کف سازی می‌کند؟

از منظر تحلیل تکنیکال می‌توان یک سناریو برای پیش بینی بورس این باشد که شاخص کل در محدوده ۲ میلیون واحدی در حال کف سازی است و می‌تواند از این نقطه صعود خود را آغاز کند‌.
اما نکته مهم برای آغاز روند صعودی، یک محرک قوی است تا بتواند بازار را از این رکود خارج کند. با توجه به اینکه عامل اصای رکورد کنونی بازار سهام را می‌توان نااطمینانی‌های گسترده دانست بنابراین شرط اولیه برای صعودی شدن بازار کاهش این ریسک‌ها است‌. در این شرایط به نظر می‌‌رسد که در مرحله نخست باید منتظر انتخابات ریاست جمهوری بود. پس فعلا تا دو سه هفته آینده محتمل ترین سناریو برای پیش بینی بورس ادامه زون نوسانی خواهد بود.

بورس

شناسه : 431355
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا