خریداران گوشت قرمز این توصیه ها را رعایت کنند

سخنگوی سازمان دامپزشکی، گفت: با رعایت توصیه‌های سازمان دامپزشکی از سوی افراد و دامداران و اقدامات مناسب سازمان دامپزشکی، بیماری تب کریمه کنگو نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش سرویس کشاورزی جهان صنعت نیوز، امین اسدی اظهار داشت. با توجه به شیوع بیماری مشترک تب کریمه کنگو میان انسان و دام در فصل تابستان به افراد توصیه می‌شود. که دام و گوشت مورد نیاز خود را از مراکز مجاز خریداری کنند.

وی افزود: بنابر آخرین اعلام وزارت بهداشت ۱۵ نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شدند. که متاسفانه ۳ نفر از آن‌ها جان خود را از دست داده است.

به گفته او، با رعایت توصیه‌های سازمان دامپزشکی از سوی افراد و دامداران و اقدامات مناسب سازمان دامپزشکی. بیماری تب کریمه کنگو نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد کاهش داشته است.

اسدی ادامه داد: با استمرار رعایت توصیه‌های سازمان دامپزشکی مبنی بر خرید گوشت از مراکز مجاز، اجتناب از کشتار دام در معابر و منازل و همچنین اجتناب از مصرف جگر خام و گوشت آبدار جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر شیوع بیماری تب کریمه کنگو نیست و کماکان روند کاهش تعداد ابتلایان را خواهیم داشت.

سخنگوی سازمان دامپزشکی با تاکید بر اجتناب افراد از خرید گوشت کنار جاده، گفت: با توجه به آنکه امکان عرضه دام قاچاق یا بیمار در اماکن غیرمجاز وجود دارد، از این رو به افراد توصیه می‌شود که دام و گوشت مورد نیاز خود را از مراکز مجاز خریداری کنند چرا که دامپزشکی بر کشتار این دام‌ها نظارت دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کشاورزی

شناسه : 431587
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا