آینده قیمت طلا در دستان ترامپ

تحلیلگران بر این باورند که با پیروزی ترامپ، سرمایه‌گذاران به سمت خرید طلا به عنوان یک دارایی امن حرکت خواهند کرد.

به گزارش سرویس طلا و ارز جهان صنعت نیوز؛ تأثیرات بالقوه سیاست‌های اقتصادی دونالد ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بر بازار طلا یکی از موضوعاتی است که تحلیلگران وزن بالایی برای پیش بینی قیمت طلا به آن می‌دهند. آنگونه که به نظر می‌رسد سیاست‌های اقتصادی دولت دوم ترامپ می‌تواند سرمایه‌گذاران جهانی را به سمت خرید طلا سوق دهد.

دو مسیر متفاوت پیش روی ایالات‌متحده

انتخابات ریاست‌جمهوری ۵ نوامبر ۲۰۲۴ ایالات‌متحده را به دو مسیر متفاوت هدایت خواهد کرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق و نامزد جمهوری‌خواه، با سیاست‌های اقتصادی غیرقابل پیش‌بینی خود ممکن است شوک‌های قابل توجهی به بازارهای مالی وارد کند. همچنین این سیاست‌ها می‌تواند به افزایش تورم و بروز خطرات ژئوپلیتیک منجر شود.

از سوی دیگر تحلیلگران پیش‌بینی می‌کند که جنگ تجاری مجدد بین ایالات‌متحده و چین می‌تواند به طور جدی تنش‌ها را افزایش دهد و بر اقتصاد ایالات‌متحده و اقتصاد جهانی تأثیر منفی بگذارد.

این در حالی است که دولت بایدن بسیاری از تعرفه‌های دوران ترامپ بر کالاهای چینی را حفظ کرده و تنها برای برخی از فناوری‌های پاک چینی، تعرفه‌ها را افزایش داده است. اما اگر ترامپ به مقام ریاست‌جمهوری بازگردد، ممکن است شاهد تشدید بی‌سابقه‌ای در جنگ تجاری باشیم.

ترامپ دو دستور کار اصلی در زمینه سیاست تجاری خود ارائه داده است: اعمال تعرفه ۱۰ درصدی بر تمامی کالاهای وارداتی از تمام کشورها و اعمال تعرفه‌های ۶۰ درصدی یا بیشتر بر واردات از چین. این پیشنهادات با نقدهایی مواجه شده و امکان‌سنجی قانونی آنها همچنان زیر سوال است.

تحلیلگران بر این باورند که این تعرفه‌ها می‌تواند به زیان اقتصادی معادل ۱.۸ درصد از تولید ناخالص داخلی ایالات‌متحده منجر شود و به‌طور قابل توجهی تورم را افزایش دهد.

پیش بینی قیمت جهانی طلا

جنگ تجاری آمریکا و چین در دوره ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ با افزایش قیمت طلا همراه بود. طلا به عنوان یک دارایی امن در شرایطی که مذاکرات تجاری به طول می‌انجامید و تعرفه‌ها افزایش می‌یافت، به طور قابل توجهی مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفت.

علاوه بر این، دوران اول ریاست‌جمهوری ترامپ نشان داد که او ممکن است به استقلال فدرال رزرو آسیب بزند، که این موضوع نیز می‌تواند به کاهش جذابیت اوراق قرضه ایالات‌متحده به عنوان یک دارایی امن منجر شود. موضوعی که یک عامل مهم برای افزایش قیمت طلا محسوب می‌شود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانطلا و ارز

شناسه : 437419
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا