وام مسکن ملی ۸۰۰ میلیونی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

مهدیار اسماعیلی از تخصیص ۲ هزار میلیارد ریال منابع نفتی به صندوق ملی مسکن و آغاز پرداخت وام‌های ۵۵۰ تا ۸۰۰ میلیون تومانی برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن خبر داد.

جهان صنعت نیوز – مهدیار اسماعیلی، مدیرعامل صندوق ملی مسکن، در نشست خبری امروز اعلام کرد. که برای سال جاری ۲ هزار میلیارد ریال منابع نفتی به صندوق ملی مسکن تخصیص یافته و تا به امروز ۱۰ هزار و ۱۹۵ میلیارد ریال به پروژه‌های مسکن ملی اختصاص داده شده است. او گفت که برای پروژه‌های جدید مسکن ملی، هزینه هر واحد مسکونی حدود یک میلیارد تومان است. که ۵۵۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان آن از طریق وام مسکن ملی تأمین می‌شود. اسماعیلی همچنین به تخصیص ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از منابع بازگشتی مسکن مهر به پروژه‌های جدید اشاره کرد. و شرایط دریافت وام مسکن ملی را بر اساس مراحل ساخت پروژه‌ها توضیح داد.

به گزارش سرویس مسکن، مهدیار اسماعیلی، مدیرعامل صندوق ملی مسکن، در نشست خبری امروز خود از تخصیص ۲ هزار میلیارد ریال منابع نفتی به صندوق ملی مسکن خبر داد. و گفت: «امسال این تخصیص منابع به سرانجام رسید. و فرآیند پرداخت مبالغ آغاز شده است. تا به امروز، ۱۰ هزار و ۱۹۵ میلیارد ریال به پروژه‌های مسکن ملی تخصیص یافته است. و خوشبختانه عملیات ورود منابع نفتی به این پروژه‌ها شروع شده است.»

جزئیات وام مسکن ملی: تسهیلات ۵۵۰ تا ۸۰۰ میلیون تومانی

اسماعیلی در ادامه افزود: «حدود ۱۰۰ هزار میلیارد ریال منابع تخصیص یافته از استجازه رهبری به پروژه‌های نهضت ملی مسکن بوده است. برای پروژه‌هایی که امروز شروع می‌شود، قیمت هر متر مربع مسکن ملی بین ۸.۵ تا ۱۱ میلیون تومان برآورد شده و هزینه تمام شده هر واحد مسکونی به حدود یک میلیارد تومان می‌رسد. از این مبلغ، ۵۵۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان به عنوان وام مسکن ملی به متقاضیان ارائه می‌شود و مابقی مبلغ به عنوان آورده متقاضیان خواهد بود.»

شرایط دریافت تسهیلات وام مسکن ملی: ۸۰۰ میلیون تومان یا ۵۵۰ میلیون تومان؟

مدیرعامل صندوق ملی مسکن در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران درباره شرایط دریافت وام مسکن ملی گفت: «در صورتی که پروژه‌ای در مراحل پایانی ساخت خود قرار داشته باشد، مشمول دریافت تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی نخواهد شد. اما اگر پروژه‌ای در مراحل اولیه ساخت قرار داشته باشد، بانک‌ها موظف به پرداخت این تسهیلات خواهند بود.»

تخصیص منابع بازگشتی مسکن مهر

وی همچنین به تخصیص منابع بازگشتی از مسکن مهر اشاره کرد و گفت: «۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از منابع بازگشتی مسکن مهر به پروژه‌های جدید اختصاص داده شده است. از این میزان، ۵ هزار میلیارد تومان در سال اول و حدود ۴ هزار میلیارد تومان در سال دوم بازگشته است.»

اخبار برگزیدهمسکن

شناسه : 438547
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *