پژو به چت جی پی تی مجهز می شود

همین چند روز قبل بود که آئودی از تجهیز محصولات خود به هوش مصنوعی چت جی پی تی خبر داد. به فاصله کوتاهی حالا پژو هم اعلام کرده تمام محصولات خود را به به چت جی پی تی مجهز می‌کند. به گفته خودروساز فرانسوی، این تصمیم پس از اجرای موفقیت‌آمیز یک طرح آزمایشی گرفته شده است.

به گزارش سرویس خودرو جهان صنعت نیوز، آنطور که پژو اعلام کرده در فاز اول مدل‌های الکتریکی مثل e-208،e-2008 و e-308 با چت جی پی تی یکپارچه خواهند شد. مدل‌های تولیدی از این به بعد، با چت جی پی تی به دست مشتریان خواهند رسید. مدل‌های موجود در بازار هم با یک آپدیت نرم‌ افزاری از راه دور هوش مصنوعی چت جی پی تی را دریافت خواهند کرد. دو مدل e-3008 و e-5008 در فاز دوم و تا پایان سال جاری این قابلیت را دریافت می‌کنند.

مزایای چت جی پی تی از دید پژو

پژو می‌گوید یکپارچه شدن تولیدات این شرکت با هوش مصنوعی چت جی پی تی، نحوه تعامل راننده با خودرو را دگرگون می‌کند. این خودروساز فرانسوی تاکید دارد چت جی پی تی می‌تواند به انواع سوالات راننده پاسخ دهد. بنابراین، در سناریوهایی مثل رانندگی در یک شهر جدید یا محیط‌های ناآشنا مسیریابی خیلی راحت‌تر و با استرس کمتری همراه خواهد بود. ضمن اینکه در چنین شرایطی، هوش مصنوعی می‌تواند پیشنهاداتی را در رابطه با نقاط دیدنی، تاریخچه محل بازدید و دسترسی آسان به مقصدهای مختلف را مطرح کند.

حتماً می‌دانید توانمندی‌های چت جی پی تی فراتر از پاسخ دادن به سوالات راننده است. تصور کنید یک سفر طولانی خانوادگی را با خودروی شخصی خود آغاز کرده‌اید. در طول سفر چنانچه حوصله کودکان و یا سایر سرنشینان سر برود، چت جی پی می‌تواند به شیوه‌های مختلف، مثل طرح سوالات جذاب، آنها را سرگرم کند. علاوه بر این‌، چت جی پی تی پتانسیل پیدا کردن نزدیک‌ترین ایستگاه شارژ و یا پیشنهاد دادن رستوران‌های متناسب با سلیقه و نیازهای راننده یا دیگر سرنشینان را دارد.

شایان ذکر است پژو چت جی پی تی را به طور رایگان در اختیار مشتریان خود نمی‌گذارد. این قابلیت در واقع بخشی از پکیج آپشنال Connect Plus است که برای بهره‌مندی از آن باید سالانه ۱۲۰ یورو پرداخت کرد. مشتریان می‌توانند با پرداخت ۱۵ یورو این قابلیت را به طور جداگانه سفارش دهند. در مدل‌های جدید مجهز به هوش مصنوعی چت جی پی تی، این قابلیت تا ۶ ماه رایگان در اختیار رانندگان قرار می‌گیرد و پس از آن باید اقدام به خرید اشتراک نمود.

منبع: آخرین خودرو

خودرو

شناسه : 438589
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا