اعمال محدودیت تردد در تهران به مناسبت تاسوعا و عاشورا

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ماموران راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در روزها و شب‌های تاسوعا و عاشورای حسینی با آمادگی کامل در همه معابر سطح شهر حضور فعال دارند.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، سرهنگ سیدابوالفضل موسوی‌پور روز یکشنبه درباره اعمال برخی محدودیت‌ها در تهران اظهار کرد: در همین راستا ماموران راهور تهران بزرگ، حرکت هیات‌ها و دسته‌های عزاداری را در سطح معابر در بحث کنترل ترافیک و روان‌سازی مدیریت خواهند کرد.

وی ادامه داد: همچنین در ظهر روز عاشورا، نماز ظهر عاشورا در میادین مختلف شهر تهران با توجه به مکان‌ها و نقاط تعیین شده، ‌ برگزار می‌شود و ماموران در معابر پیرامونی برگزاری نماز حضور دارند.

سرهنگ علیرضا زمانی، رئیس پلیس راهور ورامین اظهار کرد: برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، تغییر رنگ و پوشش نامتعارف خودرو جرم محسوب شده و خودرو توقیف می‌شود.

سرهنگ موسوی‌پور افزود: به همین منظور محدودیت ترافیکی در محدوده‌های برگزاری نماز ظهر عاشورا در پایتخت ایجاد می‌شود. از این رو از مردم درخواست داریم با پلیس همکاری لازم داشته باشند. برای پارک خودروهای خود در نقاط مشخص شده و محل برگزاری مراسم اقدام کنند. البته در این مدت مدیریت ترافیکی و هدایت رانندگان برای پارک خودرو از سوی ماموران راهور انجام می‌شود تا عزاداران حسینی به موقع به مراسم برسند.

ممنوعیت تردد کامیون

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: همچنین با توجه به برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در شب‌های پیش‌رو به همین منظور، تردد کامیون‌ها در این شب‌ها تا ساعت ۲ بامداد ممنوع است و کامیون‌داران نیز باید همکاری لازم را با ماموران راهنمایی و رانندگی داشته باشند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه در معابر حاشیه‌ای تهران ماموران راهور تهران بزرگ مستقر هستند، در همین راستا از ورود کامیون به داخل شهر جلوگیری می‌شود.

سرهنگ موسوی‌پور همچنین توصیه‌ای به موتورسیکلت‌سواران داشت. وی گفت: از این افراد هم درخواست داریم که کلاه ایمنی داشته باشند. مراقب کودکان و عزاداران حسینی در این شب‌ها باشند. در محل‌های مشخص موتورسیکلت خود را پارک کنند همانگونه که برای خودروها در معابر تهران محل‌هایی برای پارک خودروها تعیین شده است.

وی در ادامه از مردم درخواست کرد با توجه به اینکه شب تاسوعا و عاشورای حسینی مردم تا دیروقت در مراسم حضور دارند در هنگام رانندگی هوشیاری لازم را داشته باشند زیرا خواب‌آلودگی، عجله و شتاب بی‌مورد حوادثی را به دنبال خواهد داشت.

ایرنا

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 438907
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا