گشایش مسیر مبادلات بانکی با چین از ۱۲ آذر

رایزنی‌ها برای ادامه همکاری بانکی با چین جواب داد. بر این اساس اگرچه تا چند هفته گذشته بانک‌های مهم چینی با تجار ایرانی همکاری نمی‌کردند، اما قرار است از سوم دسامبر (۱۲آذر) مبادلات مالی میان دو کشور آن هم به‌واسطه ارائه خدمات بانک کانلون به ایران آغاز شود. از این رو رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین معتقد است که آغاز فعالیت این بانک نقطه عطفی در روابط اقتصادی ایران و چین خواهد بود. اسدالله عسگراولادی از آغاز فعالیت بانک کانلون در ارتباط با ایران پس از توقف یک ماهه خبر داد و به ایرنا گفت: ظرف یک ماه گذشته، به دلیل اینکه فروش نفت ایران به چین متوقف‌ شده بود، بانک کانلون هم فعالیت خود را برای ارائه خدمات به ایران متوقف کرده بود اما با آغاز فروش مجدد نفت ایران به چین از دوشنبه هفته آینده، این بانک برای مبادلات مالی با ایران مجددا فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
وی افزود: قرار است پول حاصل از فروش نفت ایران به چین به بانک کانلون منتقل شود تا امکان خریدوفروش کالا برای فعالان اقتصادی ایران فراهم شود. به اعتقاد رییس اتاق ایران و چین با آغاز مجدد فعالیت‌ بانک کانلون، صادرات و واردات ایران و چین در حد عالی پیش خواهد رفت و باید منتظر فصل جدیدی از روابط بین دو کشور از سوم دسامبر بود.
وی در ادامه با تاکید بر تقویت تولید، تصریح کرد: به‌منظور تقویت تولید باید حتی‌الامکان از واردات کالاهای غیرضروری و مصرفی کم کرد و نیازهای مصرفی مردم را با تولیدات داخلی تامین کرد. در بحث صادرات هم دولت و بانک مرکزی باید با در نظر گرفتن تسهیلات، صادرات را رونق بخشند. اما در حال حاضر آنچه شاهدیم، افت در صادرات به‌واسطه صدور بخشنامه‌های متعدد ازجمله بحث پیمان‌سپاری ارزی است.

عمومی

شناسه : 4392
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا