پشت پرده ادعای “پست‌فروشی” در شهرداری تهران مشخص شد

با گذشته چند روز از ادعای فردی در شهرداری تهران مبنی بر پست‌فروشی در یکی از مناطق با ۴۰۰ سکه طلا و ۴۵۰ هزار دلار، مشخص شد که این فرد پیش از این ماجرا به دلیل تخلفات اداری برکنار شده است و از نظر نهادهای ناظر صلاحیت تصدی پست مدیریتی نداشته است.

 گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، چندی پیش خبری مبنی پست‌فروشی در یکی از مناطق شهرداری تهران در شبکه‌های اجتماعی به صورت ویژه منتشر شد. به طوری که فردی از نیروهای شهرداری تهران در این فیلم ادعا کرده بود که صدرزاده؛ مسئول پیشین ارتباطات و مطالبات مردمی شهردار تهران برای حضورش در سمت معاونت شهرسازی یکی از منطقه یک درخواست ۴۰۰ سکه طلا و ۴۵۰ هزار دلار کرده است!

پس از انتشار این فیلم، مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران خصوص دریافت رشوه توسط یکی از مدیران شهرداری تهران گفت: از آقایی که این موضوع را مطرح کرده شکایت شده و روند خود را طی خواهد کرد. چیزی در مورد تخلفات در انتصابات به ما نرسیده و به محض اینکه به ما رسید گفتیم رسیدگی شود. آن شخص مدتها با شهرداری درگیر است و گفتیم تحقیق کنند و اگر درست باشد گوش فردی که تخلف کرده باید با میخ به دیوار کوبیده شود. گفته شد که چنین چیزی نبوده است. اینکه برداشت غلط و مغرضانه است را من نمی‌دانم و باید توسط قانون رسیدگی شود.

همه افرادی که در نشر اکاذیب در مورد بنده موثر و مقصر بوده‌اند باید در محاکم قضایی پاسخگو باشند

صدرزاده؛ مسئول پیشین ارتباطات و مطالبات مردمی شهردار تهران نیز در واکنش به انتشار این فیلم گفت: از دیماه سال ۱۴۰۰ به مدت یک سال و یک ماه و یک روز پای درد دل همگان نشستم و پیگیر مطالبات و دغدغه‌های ایشان بودم. در این مدت، چندین هزار مکاتبه را با رنگ گلایه‌مندی و درخواست مساعدت، با آغوش باز پذیرا بودم و برای تمام آنها با یک نگاه واحد و یک شیوه عمل شد.

وی تصریح کرد: به استناد و شهادت همه کسانی که به این حقیر مراجعه کرده‌اند، حرف‌ها و دغدغه‌های ایشان بدون ذره‌ای جهت‌گیری مثبت و منفی، شنیده می‌شد و به مرجع ذیربط خود منتقل می‌گردید و تا اخذ پاسخ نهایی و ابلاغ با آرامش و احترام به درخواست کننده پیش می‌رفت.اما اتهامی که پس از یک سال و ۵ ماه و ۲۱ روز از انتقال بنده به معاونت خدمات شهری در فضای مجازی انتشار یافته، از اولین ساعات صبح شنبه-۲۳ تیرماه- توسط مراجع قضایی و حقوقی مورد پیگیری جدی قرار گرفته و شخص راوی و مرجع پخش کننده ‌باید پاسخگوی فعل حرامی باشند که مرتکب شده‌اند.

ادعاهای پست‌فروشی در شهرداری تهران باید بررسی شود

در ادامه نیز سید جعفر تشکری هاشمی؛ رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران و با اشاره به فیلم منتشر شده در فضای مجازی با موضوع پست‌ فروشی در شهرداری تهران اظهار کرد: شورای اسلامی شهر تهران به‌عنوان نهاد بالادست شهرداری مسئولیت دارد هرگونه گزارش و ادعا در خصوص وجود و وقوع فساد در مدیریت شهری را مورد بررسی قرار داده و سپس اقدامات قانونی لازم را در دستور کار قرار دهد. بر همین اساس، نمی‌توان در بدو امر و پیش از انجام بررسی‌های لازم، صحت ادعاهای طرح شده را تایید و یا آن را تکذیب کرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر ضرورت ورود نهادهای نظارتی و به‌طور خاص دستگاه قضا به‌منظور بررسی ادعاهای مطرح شده پیرامون پست‌فروشی در شهرداری تهران خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر تهران به رغم اینکه نسبت به شهرداری شان نظارتی دارد و می‌تواند صحت عملکرد آن را تایید و رد کند، اما به نظر می‌رسد با توجه به اینکه طرح این ادعا در فضای مجازی اذهان عمومی را به خود درگیر کرده و در صورت تایید ادعاهای طرح شده، حقوق بیت‌المال و مردم تضییع شده و این فساد احتمالی موجب هتک حیثیت شهرداری خواهد بود، ضرورت دارد تا دستگاه قضا به‌منظور صیانت از حقوق عامه به این موضوع وارد شده و بررسی‌های لازم را در این خصوص انجام دهد و در صورت اینکه فسادی احراز شد، با عوامل آن به شدت برخورد شود.

وی گفت: از طرفی در صورتی که ادعاهای مطرح شده در این فیلم بی‌اساس و کذب تشخیص داده شد، لازم است با اشخاصی که با طرح ادعاهای بی‌اساس و بدون پشتوانه افکار عمومی را تحت تاثیر قرار دادند، برخورد شود؛ بر همین اساس، به نظر می‌رسد که ورود دستگاه قضا به این موضوع از هر جهت به نفع جامعه باشد.

واکنش دادگستری استان تهران به پست‌‌فروشی در شهرداری

در پی این خبر، دادگستری استان تهران اعلام کرد: در پی طرح ادعاهایی در فضای مجازی مبنی بر اخذ رشوه در ازای اعطای پست در شهرداری، دادگستری کل استان تهران خطاب به دادسرای عمومی و انقلاب تهران دستور بررسی و صحت‌سنجی ادعاهای مطرح شده در این زمینه را صادر کرد.

دادگستری کل استان تهران در همین زمینه تأکید دارد؛ تمامی ابعاد موضوع مورد بررسی قرار گیرد و در صورت احراز هرگونه قصور و یا تقصیر با عوامل آن برخورد شود.

همچنین در راستای صیانت از امنیت روانی جامعه در صورتی که ادعاهای طرح شده در این زمینه فاقد سندیت و اعتبار تشخیص داده شد، با مخلان امنیت روانی جامعه به جد برخورد شود.

ادعای پست‌فروشی از اساس کذب است

مطهرمحمدخانی؛ سخنگوی شهردار تهران در آخرین اظهاراتش در واکنش به شایعه پست‌فروشی عنوان کرد: ادعای رشوه یا فروش پست از اساس کذب محض است.

سخنگوی شهرداری تهران توضیحاتی درباره شایعه اخیر پست فروشی در شهرداری تهران نوشت: ‏از لحظه انتشار شایعه عجیب خرید پست در شهرداری تهران، با وجود اطمینان از عدم صحت، با تاکید شهردار، به دلیل حساسیت ایشان بر مسئله فساد، صبر کردم تا ابعاد پرونده ادعایی با دقت بررسی و بعد درباره‌اش اعلام خبر کنم. حالا پس از تحقیقات مقدماتی توسط دستگاههای نظارتی نکاتی را عرض می‌کنم:‏ ادعای رشوه یا فروش پست که در فیلم مذکور مطرح شده از اساس کذب محض است.‏ فرد مدعی رشوه متاسفانه به دلیل تخلفات اداری قبلا از پست خود در منطقه با نظر شهردار منطقه برکنار شده و از نظر نهادهای ناظر داخل شهرداری صلاحیت تصدی پست مدیریتی نداشته است.‏ فرد مورد اتهام هم بلافاصله پس از طرح این ادعا از تهمت زننده، شبه‌خبرنگار مدعی و رسانه‌های ناشر شکایت کرده است.همه همکارانم و البته عزیزان شورا بویژه آقای امانی به‌خوبی از حساسیت بالای دکتر زاکانی نسبت به برخورد تند و قاطع ایشان با هرگونه فساد منسوبین و منصوبان آگاهند.

منبع: تسنیم

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 439210
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا