علیرضا زاکانی کارت قرمز می‌گیرد؟

علیرضا زاکانی، با مطرح شدن موضوع خرید و فروش پست در شهرداری‌، اعتراضات گسترده و کارزاری برای برکناری بیش از گذشته به پایان ریاست بر شهرداری تهران نزدیک شده است.

جهان صنعت نیوز – کارزار برکناری شهردار تهران به تدریج شدت گرفته و اکنون زمزمه‌های برکناری علیرضا زاکانی به گوش می‌رسد. زاکانی، که در مناظره‌های انتخابات ریاست‌جمهوری به مبارزه با فساد و نمایش کارت قرمز به متخلفان پرداخته بود، اکنون در معرض دریافت کارت قرمز قرار گرفته است.

حواشی و چالش‌های علیرضا زاکانی در شهرداری تهران

سرویس سیاسی، علیرضا زاکانی، که در مناظره‌های انتخابات ریاست‌جمهوری مدعی مبارزه با فساد بود و کارت قرمز به متخلفان نشان می‌داد، حالا خود در معرض دریافت کارت قرمز قرار گرفته است. از همان روزی که زاکانی به‌عنوان شهردار تهران انتخاب شد و چند روز بعد داماد خود را به مقام مشاوره برگزید، اعتراض‌ها به او آغاز شد.

حواشی انتخاب شهردار و قطع درختان پارک قیطریه

زاکانی با حواشی زیادی روبرو شد، از جمله قطع درختان پارک قیطریه برای ساخت مسجد و اقدام مشابه در پارک لاله. بسیاری از منتقدان معتقد بودند که اگر قرار است مسجد یا مرکز فرهنگی ساخته شود، بهتر است از زمین‌های بلااستفاده استفاده شود. زاکانی در پاسخ به این انتقادات، با لحنی پرطمطراق اعلام کرد که “در پارک قیطریه مسجد می‌سازیم، خوبشم می‌سازیم!” این موضع‌گیری باعث راه‌اندازی کارزاری در فضای مجازی برای برکناری زاکانی شد که تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار امضا جمع کرده است.

اعتراضات و حمایت‌ها

با وجود انتقادات شدید، برخی از اعضای شورای شهر تهران همچنان از زاکانی حمایت می‌کنند. حتی زمانی که مساله قراردادهای محرمانه با چینی‌ها در بحث واردات خودرو مطرح شد، اعضای حامی شهردار در شورای شهر سعی در رفع و رجوع اعتراضات داشتند. دفاع سرسختانه مهدی چمران، رئیس شورای شهر از زاکانی نیز از نظرها پنهان نماند.

کارزار برکناری زاکانی در شورای شهر

درخواست برکناری زاکانی به صحن شورای شهر تهران کشیده شده است. افرادی در شورای شهر به دنبال این هستند تا زاکانی از شهرداری تهران برود. چند روز پیش، فردی به دوربین زل زده و پروسه‌ای را که برای رسیدن به پست معاونت شهرسازی منطقه یک پشت سر گذاشته، تعریف کرد. او به صراحت اعلام کرد که برای این پست، ۴۰۰ سکه طلا و ۴۵۰ هزار دلار پول بابت خرید یک ویلا در آلانیا مطالبه شده است.

تایید تخلفات

نرجس سلیمانی، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران، تایید کرد که تخلفات در خرید و فروش پست‌ها در شهرداری تهران وجود دارد. این کمیسیون درباره این موضوع تحقیقات کرده و مساله در حال بررسی است. سلیمانی افزود که این مساله ریشه‌های تاریخی دارد و به دلایل متعدد در برخی موارد به صورت محدود و داخلی به رویه‌های غلط و فساد تبدیل شده است. اما اینطور که از ظواهر امر پیداست در این دوره از مدیریت شهری سطح مطالبات تغییر کرده و برای سرمایه‌گذاری‌ها و خرید ملک در خارج از ایران مانند ترکیه و قبرس رسیده است.

تلاش‌های شورای شهر برای برکناری زاکانی

مهدی اقراریان، عضو شورای شهر تهران، تاکید کرد که تلاش اعضای شورای شهر برای برکناری زاکانی به دلیل عملکرد ضعیف او در سه سال گذشته است. او گفت که عزل زاکانی در دستور کار جمعی از همکاران در شورای شهر تهران است و در حال رایزنی با دیگر اعضای شورا هستند.

حمله رسانه‌ای به منتقدان زاکانی

خبرگزاری فارس در گزارشی اظهارات دو عضو منتقد شهردار را مورد بررسی قرار داد و اعلام کرد که دلایل مخالفت این دو عضو با زاکانی مسائل شخصی است.

روابط عمومی دادگستری استان تهران اعلام کرد که در پی طرح ادعاهایی در فضای مجازی مبنی بر اخذ رشوه در ازای اعطای پست در شهرداری، دستور بررسی و صحت‌سنجی ادعاهای مطرح شده را صادر کرده است. دادگستری تاکید کرد که تمامی ابعاد موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد و در صورت احراز هرگونه قصور یا تقصیر با عوامل آن برخورد شود.

 

اخبار برگزیدهسیاسیویدئو

شناسه : 439292
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا