واریز مرحله اول وام بازنشستگی آغاز شد

احمد اسفندیاری از افزایش وام قرض‌الحسنه بازنشستگان به ۳۰ میلیون تومان و امکان ثبت‌نام از طریق سایت کانون بازنشستگان خبر داد.

جهان صنعت نیوز – احمد اسفندیاری، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی، اعلام کرد که وام قرض‌الحسنه بازنشستگان از ۲۰ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافته است. بازنشستگان می‌توانند از طریق سایت کانون بازنشستگان ثبت‌نام کنند و پیش‌بینی می‌شود امسال ۵۰۰ هزار نفر از این تسهیلات بهره‌مند شوند، البته نیاز به مجوز بانک مرکزی به بانک رفاه است. بازپرداخت این وام ۲۴ ماهه بوده و در مرحله اول سال جاری، ۴۰ هزار بازنشسته برای دریافت وام ثبت‌نام کرده‌اند که به زودی مبلغ به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

وام بازنشستگان تأمین اجتماعی

سرویس اقتصاد کلان، احمد اسفندیاری، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی، اعلام کرد که طی سنوات گذشته، این سازمان بر اساس برنامه‌ریزی مدون، وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان خود پرداخت کرده است.
وی افزود: “طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، امسال مبلغ وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی از ۲۰ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافته است.”

نحوه ثبت‌نام و دریافت وام بازنشستگی

اسفندیاری در خصوص نحوه ثبت‌نام جهت دریافت این وام اظهار داشت: “بازنشستگان در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف می‌توانند با مراجعه به سایت کانون بازنشستگان، اقدام به ثبت‌نام برای دریافت وام ۳۰ میلیون تومانی کنند.”

وی همچنین پیش‌بینی کرد که امسال ۵۰۰ هزار نفر از بازنشستگان از تسهیلات قرض‌الحسنه استفاده کنند، اما این مسئله نیاز به مجوز بانک مرکزی به بانک رفاه دارد.

شرایط بازپرداخت وام

در مورد شرایط بازپرداخت، اسفندیاری گفت: “بازپرداخت این وام ۳۰ میلیون تومانی برای بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی، ۲۴ ماه درنظر گرفته شده است.”

اولین مرحله پرداخت وام

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی افزود: “در مرحله اول سال جاری، ۴۰ هزار بازنشسته جهت دریافت وام ۳۰ میلیون تومانی ثبت‌نام کرده‌اند و تا چند روز آینده، مبلغ وام به حساب آن‌ها واریز می‌شود.”

اقتصاد کلان

شناسه : 439358
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا