آغاز ثبت‌نام وام اربعین ۱۴۰۳

وزیر اقتصاد اعلام کرد که زائران سرپرست خانوار می‌توانند از تسهیلات سفر اربعین به مبلغ تا پنج میلیون تومان بهره‌مند شوند و برای دریافت آن باید در سامانه سماح ثبت‌نام کرده و به بانک ملی مراجعه کنند.

جهان صنعت نیوز – وزیر اقتصاد اعلام کرد که زائران سرپرست خانوار می‌توانند از تسهیلات سفر ایام اربعین تا سقف پنج میلیون تومان بهره‌مند شوند و برای دریافت این وام باید در سامانه سماح ثبت‌نام کرده و به صورت اینترنتی یا حضوری به شعب بانک ملی مراجعه کنند.

تسهیلات جدید برای زائران سرپرست خانوار در ایام اربعین

سرویس بانک و بیمه – به تازگی وزیر اقتصاد اعلام کرده است که زائران سرپرست خانواری که یارانه دریافت می‌کنند، می‌توانند از تسهیلات ویژه سفر ایام اربعین استفاده کنند. وی افزود: «این تسهیلات در سال گذشته تا سقف پنج میلیون تومان مشخص شد و برای حضور زمینی زائران اربعین از سوی بانک‌های زیرمجموعه این وزارتخانه پیش‌بینی شد.»

نحوه دریافت تسهیلات برای زائران اربعین

طبق روال سال گذشته، متقاضیان زائر سرپرست خانوار برای دریافت و ثبت‌نام وام اربعین می‌توانند از طریق سامانه حج و زیارت (سماح) به نشانی samah.haj.ir اقدام نمایند. وزیر اقتصاد توضیح داد: «در صورتی که متقاضیان از مرزهای زمینی خارج شوند، مبلغ این تسهیلات به صورت خودکار و بدون نیاز به مراجعه به بانک‌ها به حساب یارانه آن‌ها واریز شده و با اقساط یک‌ساله از یارانه آن‌ها کسر می‌شود.»

میزان وام اربعین در سال‌های گذشته

سال گذشته، میزان تسهیلات برای سرپرست خانوار سه میلیون تومان، برای سرپرست خانوار همراه با یک نفر از اعضای خانوار چهار میلیون تومان و برای سرپرست خانوار و دو نفر یا بیشتر از اعضای خانوار پنج میلیون تومان بود. وزیر اقتصاد تصریح کرد: «برای اربعین امسال هنوز اطلاعاتی از میزان مبلغ تسهیلات به صورت رسمی اعلام نشده است.»

فرایند ثبت‌نام و دریافت وام اربعین

بر اساس برخی شنیده‌ها، برای دریافت وام اربعین، ابتدا باید در سامانه سماح ثبت‌نام کرده و سپس به صورت اینترنتی یا با مراجعه حضوری به شعب بانک ملی درخواست وام کنید. وی گفت: «تا امروز خبر مبنی بر اعطای وام و تسهیلات بانکی از سوی بانک‌های عامل به زائران اربعین اعلام نشده و بر اساس تجربیات سال گذشته، به احتمال زیاد با نزدیک شدن به ایام اربعین اطلاع‌رسانی می‌شود.»

بانک و بیمه

شناسه : 439392
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا