شمال کشور بارانی می‌شود

در هفته آینده، در شمال و شمال‌غرب کشور رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده و در نوار شرقی وزش باد شدید و آب‌های خلیج فارس و دریای عمان متلاطم خواهند بود.

جهان صنعت نیوز – مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که از امشب در شمال آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز مرکزی، رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید خواهیم داشت و این شرایط جوی تا روزهای پنج‌شنبه و جمعه به سایر مناطق شمالی و شرقی کشور گسترش می‌یابد. در روزهای شنبه و یکشنبه نیز این وضعیت در شمال‌غرب کشور تداوم خواهد داشت. همچنین در پنج روز آینده، بارش‌های رگباری در جنوب کشور و وزش باد شدید در نوار شرقی کشور پیش‌بینی شده است، در حالی که آب‌های خلیج فارس و دریای عمان در این مدت مواج و متلاطم خواهند بود.

پیش‌بینی وضعیت جوی کشور در روزهای آینده: احتمال وقوع رگبار و رعدوبرق در شمال کشور

سرویس عمومی : صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد که امشب در مناطقی از شمال آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز مرکزی، رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. وی افزود: «طی روزهای پنجشنبه و جمعه، این شرایط جوی علاوه بر این مناطق، در اردبیل، آذربایجان شرقی، گیلان، زنجان، خراسان شمالی و دامنه‌ها و ارتفاعات مازندران، تهران، البرز و سمنان نیز ادامه خواهد داشت.»

تداوم شرایط جوی نامساعد در شمال‌غرب کشور

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: «رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید، شنبه و یکشنبه نیز در بخش‌هایی از شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ارتفاعات مازندران و سمنان تداوم خواهد داشت.»

پیش‌بینی بارش‌های رگباری در جنوب کشور

وی همچنین گفت: «در ۵ روز آینده احتمال بارش رگباری در مناطق جنوبی کشور از جمله کرمان، شمال و شرق هرمزگان وجود دارد.»

وزش باد شدید در نوار شرقی کشور

ضیائیان افزود: «در این مدت نوار شرقی کشور، به ویژه در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، بخش‌هایی از مرکز کشور و دامنه‌های جنوبی البرز، شاهد وزش باد شدید همراه با کاهش دید و کاهش کیفیت هوا خواهد بود.»

مواج و متلاطم شدن خلیج فارس و دریای عمان

او در پایان گفت: «آب‌های خلیج فارس در ۳ روز آینده و آب‌های دریای عمان در ۵ روز آینده، مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.»

عمومی

شناسه : 439494
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا