حداقل بودجه برای خرید آپارتمان در منطقه ۲ تهران چقدر است؟

قیمت مسکن در منطقه ۲ تهران از فروردین ۱۴۰۲ تا فروردین ۱۴۰۳ به طور قابل توجهی افزایش یافته، اما بازار همچنان در رکود است.

جهان صنعت نیوز – گزارش‌های رسمی نشان می‌دهد که مسکن در منطقه ۲ تهران از فروردین ۱۴۰۲ با قیمت متری ۹۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان آغاز شده و تا فروردین ۱۴۰۳ به متری ۱۲۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است، با بیشترین قیمت در مردادماه ۱۴۰۲ (متری ۱۲۷ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان). معاملات مسکن در این منطقه در سال ۱۴۰۲ کم بوده و حتی در زمستان رونق نسبی نتوانست تعداد معاملات را به هزار فقره برساند. قیمت‌ها در محلاتی مانند گیشا، سعادت‌آباد و شهرک غرب به طور قابل توجهی افزایش یافته، اما بازار همچنان در رکود است و مشاوران املاک امیدوارند با روشن شدن تکلیف دولت چهاردهم وضعیت بهبود یابد.
بررسی تحولات بازار مسکن در منطقه ۲ تهران
سرویس مسکن: بر اساس گزارش‌های رسمی، برخی مناطق تهران برای خرید و فروش مسکن پرطرفدارتر از سایر مناطق هستند و منطقه ۲ یکی از این مناطق محسوب می‌شود. محلات معروف این منطقه شامل سعادت‌آباد، شهرک غرب، گیشا و مرزداران است. اما روند قیمت مسکن در این منطقه از فروردین ۱۴۰۲ تا فروردین ۱۴۰۳ چگونه بوده است؟

شروع سال ۱۴۰۲ با قیمت‌های بالا

گزارش‌های بانک مرکزی نشان می‌دهد که مسکن در منطقه ۲ سال ۱۴۰۲ را با قیمت متری ۹۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان آغاز کرده است؛ در حالی که متوسط قیمت کل تهران در همان بازه متری ۶۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بوده است. بازار مسکن در تابستان و پاییز ۱۴۰۲ تحت تاثیر سیاست‌های کلی دولت رکودی بوده و نوسانات محدودی را تجربه کرده است. در مردادماه، متوسط قیمت مسکن در منطقه ۲ به قله قیمتی خود در سال ۱۴۰۲، یعنی متری ۱۲۷ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسیده است.

تحولات قیمت در زمستان ۱۴۰۲

در زمستان ۱۴۰۲، متوسط قیمت مسکن در کل تهران افزایشی بوده، اما مسیر قیمتی در منطقه ۲ کمی متفاوت است. قیمت مسکن در دی‌ماه افزایش داشته، اما در بهمن‌ماه حدود پنج میلیون تومان کاهش پیدا کرده است. در نهایت، متوسط قیمت مسکن در اسفندماه به متری ۱۲۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده و سال ۱۴۰۲ با این قیمت به پایان رسیده است.

روند معاملات مسکن

معاملات مسکن در منطقه ۲، سال ۱۴۰۲ را با تنها ۱۵۷ فقره معامله در فروردین‌ماه آغاز کرده و تا پاییز در همین حدود باقی مانده است. با شروع زمستان و جنب و جوش بیشتر برای خرید و تعویض خانه، رونق نسبی در بازار مسکن این منطقه برقرار شده اما تعداد معاملات حتی به هزار فقره هم نرسیده است.

وضعیت فعلی بازار مسکن در منطقه ۲

مشاوران املاک می‌گویند متقاضیان برای خرید آپارتمان در محله گیشا باید حداقل هفت میلیارد تومان داشته باشند و خانه نوساز در این محله از متری ۱۶۰ میلیون تومان شروع شده و تا متری ۳۰۰ میلیون تومان می‌رسد. در محلات سعادت‌آباد و شهرک غرب، قیمت خانه نوساز از متری ۲۰۰ میلیون تومان شروع شده و تا متری ۶۰۰ میلیون تومان نیز می‌رسد. با وجود افزایش چشمگیر قیمت‌ها، بازار مسکن این منطقه همچنان در رکود است و مشاوران املاک امیدوارند با روشن شدن تکلیف دولت چهاردهم وضعیت بازار مسکن به حالت عادی بازگردد.

منبع: تجارت نیوز

 

مسکن

شناسه : 439495
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا