مبلغ جدید جریمه «حرکت مارپیچ» با وسایل نقلیه چقدر است؟

جریمه انجام تخلف «حرکت به طور مارپیچ» برای وسایل نقلیه، بر اساس ابلاغ جدید دولت افزایش یافته و به نیم میلیون تومان رسیده است.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، مبالغ جرائم راهنمایی و رانندگی به پیشهاد پلیس و بر اساس ابلاغ انجام شده از سوی محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری در سال جدید افزایش یافت و از ۲۳ تیرماه ۱۴۰۳، رانندگان متخلف با مبالغ جدید جریمه می‌شوند.

از آنجایی که به گفته کارشناسان ترافیکی، مبالغ قبلی جریمه، هیچ بازدارندگی نداشت و سال ها بود که بر اساس تورم این مبالغ افزایش نیافته بود؛ مبالغ جدید برخی از کدهای جریمه، افزایش چشم‌گیری داشته است تا شاهد بازدارندگی این جرائم و کاهش قربانیان تصادفات باشیم.

بر اساس جدول جدید نرخ جریمه‌های رانندگی، برای تخلف «حرکت به طور مارپیچ»، با توجه به محل ارتکاب تخلف، سه مبلغ جریمه پیش بینی شده است. انجام این تخلف در کلان‌شهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری – صنعتی نیم میلیون تومان یعنی ۵۰۰ هزار تومان جریمه در پی خواهد داشت.

این تخلف در سایر شهرها ۴۰۰ هزار تومان در در روستاها و راه های روستایی، ۲۵۰ هزار تومان خواهد بود.

پیش از این، مبلغ جریمه برای این تخلف، در کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری – صنعتی ۱۵۰ هزار تومان، در سایر شهرها ۱۳۵ هزار تومان و در روستاها و راه های روستایی، ۷۵ هزار تومان بود.

منبع: ایسنا

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 439501
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا