جزئیات جدید از سود سهام عدالت ۱۴۰۳

سازمان بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به دنبال دریافت و واریز سود سهام عدالت از هشت شرکت تخلف‌کار هستند که تاکنون نتوانسته‌اند به موقع سود سال ۱۴۰۱ را به حساب مشمولان واریز کنند.

جهان صنعت نیوز – ۲۴ اسفند سال گذشته، مرحله دوم سود سهام عدالت واریز شد، اما هشت شرکت به موقع سود سال ۱۴۰۱ را واریز نکرده‌اند که تخلف محسوب می‌شود. سازمان بورس اعلام کرد تا خرداد ۱۴۰۳ سود این شرکت‌ها واریز می‌شود، اما با گذشت ۲۷ روز از تیرماه هنوز خبری از پرداخت‌ها نیست. شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرد که با وجود پیگیری‌های مکرر، چهار شرکت همچنان سود سهام عدالتشان را واریز نکرده‌اند. این شرکت‌ها شامل گروه مپنا، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و پالایش نفت بندرعباس هستند. شرکت فجر انرژی خلیج فارس نیز میزان دقیق افزایش سرمایه خود را اعلام نکرده است. سازمان بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در حال رایزنی برای دریافت سود از این شرکت‌ها و اخذ مجوزهای لازم برای واریز مرحله پایانی سود سهام عدالت هستند.

وضعیت واریز سود سهام عدالت: شرکت‌های خلف وعده‌کرده تحت پیگیری سازمان بورس

سرویس بورس: ۲۴ اسفند سال گذشته، مرحله دوم سود سهام عدالت واریز شد و مشخص گردید که هشت شرکت در زمان مقرر نسبت به محاسبه عملکرد مالی سال ۱۴۰۱ و واریز سود اقدام نکرده‌اند. سازمان بورس اعلام کرد که با این تخلفات برخورد خواهد کرد. همچنین اعلام شد که تا خرداد ۱۴۰۳ سود این هشت شرکت به حساب مشمولان واریز می‌شود، اما با گذشت ۲۷ روز از تیرماه، هنوز خبری از این پرداخت‌ها نیست.

اطلاعیه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با وجود رایزنی‌ها و مکاتبات مکرر و اتمام مهلت قانونی هشت ماهه شرکت‌ها برای پرداخت سود سهام خود بر اساس قانون تجارت، همچنان چهار شرکت‌ سود سهام عدالتشان را واریز نکرده‌اند. طبق این اطلاعیه، گروه مپنا، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت پالایش نفت بندرعباس تاکنون وجوه مرحله سوم خود را به حساب‌های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز نکرده‌اند.

عدم اعلام میزان دقیق افزایش سرمایه

پیش از این، شرکت فجر انرژی خلیج فارس از افزایش سرمایه خود از محل سود سهام عدالت خبر داده بود، اما تاکنون مسئولان این شرکت میزان دقیق افزایش سرمایه خود را به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام نکرده‌اند.

رایزنی‌های سازمان بورس برای واریز سود

در اطلاعیه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی آمده است که با توجه به شرایط فوق، هم‌اکنون امکان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت وجود ندارد. با این حال، سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در حال رایزنی و مذاکرات لازم برای دریافت سود از شرکت‌های فوق هستند تا بتوانند مجوزهای لازم را از شورای عالی بورس و اوراق بهادار برای واریز مرحله پایانی سود سهام عدالت اخذ کنند.

مراحل قبلی واریز سود سهام عدالت

گفتنی است که مراحل اول و دوم سود سهام عدالت سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ در اواخر آذر و اسفندماه سال گذشته به حساب بیش از ۴۳ میلیون سهامدار واریز شد.

اخبار برگزیدهبورس

شناسه : 439510
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا