قیمت دلار به کف رسید

در روز چهارشنبه، قیمت سکه و طلا با افزایش انس طلا و رکوردزنی آن، از بازار ارز جدا شدند و با کاهش قیمت دلار و درهم امارات، به کمترین سطح سال 1403 رسیدند

جهان صنعت نیوز؛در روز چهارشنبه، قیمت سکه و طلا با گپ مثبت بازگشایی شد و تحت تأثیر افزایش انس طلا و رکوردزنی آن، نسبت به کاهش قیمت دلار و درهم امارات از بازار ارز جدا شدند؛ قیمت دلار هرات و تهران به کمترین سطح سال ۱۴۰۳ رسید و قیمت طلای آبشده پس از افزایش به بالای ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، کاهش یافت. همچنین، بهادری جهرمی از آزادسازی واردات خودرو خبر داد که هنوز بر بازار ارز اثرگذار نبوده است؛ معامله‌گران فنی معتقدند بازارساز سعی در کف‌شکنی قیمت دلار دارد.

سرویس طلا و ارز: در روز چهارشنبه، قیمت سکه و طلا تحت تأثیر افزایش انس طلا از بازار ارز جدا شد. بازار طلا و سکه با گپ مثبت باز کردند و با افت بازار ارز از نرخ بازگشایی عقب نشستند. قیمت دلار که در روز شنبه کف جدیدی در سال ۱۴۰۳ ثبت کرده بود، در روز چهارشنبه به زیر آن سطح رفت و پایینتر از نرخ بسته شده روز یکشنبه پایان یافت، در حالی که قیمت طلا و سکه نسبت به یکشنبه افزایش داشتند.

رکوردزنی قیمت انس طلا در تعطیلات تاسوعا و عاشورا

قیمت انس طلا در تعطیلات تاسوعا و عاشورا بر مدار صعود بود و با افزایش به بالای ۲۴۶۰ دلار رسید که رکورد جدیدی برای طلا بود. افزایش قیمت طلا به دلیل افزایش امیدها به کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و احتمال پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بود.

کاهش قیمت دلار هرات و تهران در روز چهارشنبه

قیمت دلار هرات در روز چهارشنبه با ۵۷ هزار و ۸۰۰ تومان شروع شد و در نیمه دوم روز به کف ۵۷ هزار تومان رسید. این کمترین قیمت دلار در سال ۱۴۰۳ است. پس از کاهش قیمت دلار هرات، قیمت دلار تهران نیز برای دومین بار در این هفته وارد کانال ۵۷ هزار تومان شد.

افت قیمت درهم امارات به کمترین سطح سال ۱۴۰۳

قیمت درهم امارات با گپ منفی ۱۲۰ تومانی نسبت به نرخ بسته شده یکشنبه در ۱۵ هزار و ۸۲۰ تومان بازگشایی شد و با کاهش به ۱۵ هزار و ۷۴۰ تومان پایان یافت که کمترین قیمت درهم در سال ۱۴۰۳ بود.

افزایش قیمت سکه با گپ مثبت ۴۰۰ هزار تومانی

قیمت سکه با گپ مثبت ۴۰۰ هزار تومانی در یک قدمی کانال ۴۱ میلیون آغاز به کار کرد و پس از کاهش بازار ارز، با افت در ۴۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بسته شد. حباب سکه نیز به ۱۷ درصد رسید که کمترین میزان حباب در سال ۱۴۰۳ بود.

بازگشت قیمت طلای آبشده از سطح ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

قیمت طلای آبشده که به دلیل رشد قیمت انس طلا به بالای ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رفته بود، در معاملات چهارشنبه از این سطح عقب نشست. با کاهش قیمت طلای آبشده، حباب آن منفی شد و ارزش ذاتی آن نزدیک به ۲۰۰ هزار تومان بالاتر از ارزش بازاری آن قرار گرفت.

خبر آزادسازی واردات خودرو و واکنش‌ها

با وجود کمبود ارز در حوزه‌های مختلف، بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، از آزادسازی واردات خودرو برای همه ایرانیان خبر داد. معامله‌گران با این خبر به طعنه می‌گفتند که دولت آقای پزشکیان آماده حرکت است. این خبر هنوز در بازار ارز اثرگذار نبوده و قیمت دلار در روز چهارشنبه همچنان کاهش داشت.

تحلیل تکنیکال بازار ارز

معامله‌گران فنی معتقدند که بازارساز با تزریق پی در پی سعی در کف‌شکنی قیمت دلار دارد تا آن را در کف‌ترین حالت ممکن به دولت چهاردهم تحویل دهد. از نگاه تکنیکال، در کف کانال ۵۷ هزار تومان اشباع فروش وجود دارد و قیمت در حال پولبک به حمایت شکسته شده است؛ اگر مرز مقاومت ۵۷ هزار و ۸۰۰ تومان بشکند، قیمت از کف دور می‌شود، اما اگر کف از دست برود، قیمت دلار می‌تواند یک کانال دیگر از دست بدهد.

اخبار برگزیدهطلا و ارز

شناسه : 439605
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا