گزارش خزانه‌داری کل کشور؛

دولت چقدر به تامین اجتماعی بدهکار است؟

خزانه‌داری کل در حال رسیدگی به مطالبات سازمان تامین اجتماعی است و تاکنون 160 هزار میلیارد تومان از مطالبات سال 1400 را پذیرفته است.

جهان صنعت نیوز –  خزانه‌داری کل کشور اعلام کرد که در حال رسیدگی به مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت است. تاکنون ۱۶۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات سال ۱۴۰۰ این سازمان پس از به‌روزرسانی و با لحاظ مقررات، مورد پذیرش قرار گرفته و مطالبات سال ۱۴۰۱ نیز در حال بررسی است.

بدهی دولت به تامین اجتماعی

سرویس اقتصاد کلان:خزانه‌داری کل کشور در اطلاعیه‌ای به تشریح روند رسیدگی به مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت پرداخته است. بر اساس این اطلاعیه، مبنای رسیدگی به این مطالبات، قوانین و مقررات حاکم بر این حوزه، از جمله قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه و قانون برنامه هفتم توسعه است.

در همین راستا، تا پایان سال ۱۴۰۰، از حدود ۴۶۰ هزار میلیارد تومان مطالبات ادعایی سازمان تامین اجتماعی، حدود ۱۶۰ هزار میلیارد تومان پس از به‌روزرسانی و با لحاظ مقررات مربوط، به شرط دریافت شناسه تعهد از سازمان برنامه و بودجه، مورد پذیرش قرار گرفته است.

همچنین مطالبات این سازمان برای سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۵۹۲ هزار میلیارد تومان، در حال طی فرایند رسیدگی و حسابرسی است.

خزانه‌داری کل در خصوص ابهامات مطرح شده در نحوه به‌روزرسانی مطالبات سازمان تامین اجتماعی نیز اعلام کرده که از نهادهای ذی‌صلاح استعلام کرده و متناسب با پاسخ دریافت شده، اقدامات بعدی انجام خواهد شد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان

شناسه : 439636
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا