خرید آپارتمان در این منطقه تهران بیش‌ترین سود را دارد

متوسط قیمت مسکن در تهران طی 27 ماه گذشته 2.5 برابر شده و به 85.9 میلیون تومان رسیده است که منطقه 17 با 294 درصد بیشترین و منطقه 19 با 73.2 میلیون تومان کمترین رشد قیمتی را تجربه کرده‌اند.

جهان صنعت نیوز– طبق گزارش بانک مرکزی، متوسط قیمت مسکن در تهران طی ۲۷ ماه گذشته ۲.۵ برابر شده و به ۸۵.۹ میلیون تومان رسیده است. منطقه ۱۷ با ۲۹۴ درصد افزایش، بیشترین رشد قیمتی را تجربه کرده، در حالی که منطقه ۱ با ۱۰۸ درصد افزایش، کمترین رشد را داشته است. ارزان‌ترین منطقه تهران با ۷۳.۲ میلیون تومان، منطقه ۱۹ و گران‌ترین منطقه با ۲۲۴.۴ میلیون تومان، منطقه ۱ است.

افزایش ۲.۵ برابری قیمت مسکن در تهران طی ۲۷ ماه

سرویس مسکن: براساس جدیدترین گزارش تحولات معاملات بازار مسکن شهر تهران که توسط بانک مرکزی منتشر شده است، متوسط قیمت یک متر مربع واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران ۸۵.۹ میلیون تومان بوده است. این رقم نسبت به ابتدای سال ۱۴۰۱، رشدی ۱۴۴.۷ درصدی داشته است. به عبارت دیگر، متوسط قیمت یک متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران طی ۲۷ ماه تقریبا ۲.۵ برابر شده است.

نوسان قیمت در مناطق مختلف تهران

از بین مناطق ۲۲گانه شهر تهران، منطقه یک کمترین افزایش قیمت را داشته است. در ابتدای سال ۱۴۰۱، متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی در منطقه یک حدود ۷۷ میلیون تومان بوده و در ماه گذشته به بیش از ۱۶۰ میلیون تومان رسیده است. این نشان‌دهنده رشد ۱۰۸ درصدی قیمت مسکن در منطقه یک نسبت به ابتدای سال ۱۴۰۱ و بیش از دو برابر شدن آن است.

بیشترین رشد قیمت در منطقه ۱۷

بیشترین رشد متوسط قیمت در بین مناطق مختلف شهر تهران متعلق به منطقه ۱۷ بوده است. متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی در منطقه ۱۷ در خرداد امسال نسبت به ابتدای سال ۱۴۰۱، تقریبا سه برابر شده است. قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی در این منطقه در ابتدای سال ۱۴۰۱، ۱۷.۵ میلیون تومان بوده و در خرداد امسال این عدد به بیش از ۵۱ میلیون رسیده است.

ارزان‌ترین و گران‌ترین مناطق تهران

در ماه گذشته، ارزان‌ترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی در منطقه ۱۹ ثبت شده است. در مقابل، گران‌ترین متراژ یک واحد مسکونی متعلق به منطقه یک بوده است.

 

منبع: اکوایران

اخبار برگزیدهمسکن

شناسه : 439683
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا