خبر مهم برای مالکان خودروهای فرسوده

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۱۰۰۰ نفر در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده ثبت نام کرده اند.

به گزارش سرویس خودرو جهان صنعت نیوز، مهران سالاریه، رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده گفت: از ابتدای سال تا کنون حدود ۵۰ هزار مالک خودرو فرسوده در سامانه ستاد نوسازی ناوگان ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۰۰۰ متقاضی مربوط به طرح جایگزینی و بقیه مربوط به طرح نقدی هستند.

وی افزود: این آمار نشان می‌دهد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۴ برابر رشد داشته‌ایم.

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده ادامه داد: طرح‌های ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده در ۲ دسته قرار دارد که شامل طرح جایگزینی و طرح غیرجایگزینی می‌شود. اگر متقاضی قبلاً در طرح بدون جایگزینی یا همان طرح نقدی شرکت و خودرو را اسقاط کرده باشد، در طرح‌های جایگزینی نمی‌تواند شرکت کند.

سالاریه گفت: اگر مالک خودرو فرسوده تصمیم می‌گیرد در طرح‌های نقدی شرکت کند، دیگر نمی‌تواند از تسهیلات طرح جایگزینی استفاده کند‏‌, بنابراین زمانی که خودرو را تحویل مراکز اسقاط می‌دهد، هزینه خودرو را دریافت کرده و کارش به اتمام می‌رسد.

وی در ادامه افزود: اما اگر مالک خودرو فرسوده در طرح جایگزینی ثبت نام کند، می‌تواند از تسهیلات طرح‌ها برخوردار شود. ثبت نام در این طرح‌ها نیز از طریق شرکت‌های خودروساز یا سامانه یکپارچه فروش خودرو انجام می‌شود.

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده اظهار کرد: خودروسازان طبق قانون موظف هستند ۲۰ درصد از تولید خود را به طرح جایگزینی خودروهای فرسوده اختصاص دهد و اولویت تحویل خودرو هم باید برای مالکان خودروهای فرسوده باشد.

خودرو

شناسه : 439697
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا