هشدار نماینده مجلس؛

قیمت برنج ایرانی به ۱۵۰ هزار تومان می‌رسد

حذف ارز ترجیحی 28,500 تومانی ممکن است باعث افزایش قیمت برنج به بیش از 75 هزار تومان برای برنج وارداتی و 150 هزار تومان برای برنج داخلی شود.

جهان صنعت نیوز – داود منظور اعلام کرده که با حذف ارز ترجیحی ۲۸,۵۰۰ تومانی، قیمت برنج وارداتی به قیمت برنج هندی در بازار آزاد خواهد رسید و تغییر قابل توجهی در قیمت برنج داخلی نخواهد داشت. با این حال، حسین صمصامی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، پیش‌بینی کرده که مشابه تجربه حذف ارز ۴,۲۰۰ تومانی در سال ۹۸، قیمت برنج ممکن است به بالای ۷۵ هزار تومان و برنج داخلی به ۱۵۰ هزار تومان برسد.

وضعیت قیمت برنج پس از حذف ارز ترجیحی

سرویس کشاورزی: داود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه، طی مکاتبه‌ای با سرپرست ریاست جمهوری و رونوشت آن به رئیس دفتر رئیس‌جمهور و وزیر جهاد کشاورزی، اعلام کرد که قیمت برنج وارداتی پس از حذف ارز ترجیحی ۲۸,۵۰۰ تومانی به قیمت برنج هندی در بازار آزاد خواهد رسید. وی همچنین افزود که حذف ارز ترجیحی تأثیر زیادی بر تغییر قیمت برنج داخلی نخواهد داشت.

واکنش به حذف ارز ۲۸,۵۰۰ تومانی

حسین صمصامی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، به مکاتبه رئیس سازمان برنامه و بودجه واکنش نشان داد و اظهار کرد که تجربه حذف ارز ۴,۲۰۰ تومانی در سال ۹۸ نشان داد که متوسط قیمت برنج از ۷ هزار تومان به بیش از ۱۰ هزار تومان افزایش یافت. وی پیش‌بینی کرد که با حذف ارز ۲۸,۵۰۰ تومانی، قیمت برنج به بالای ۷۵ هزار تومان و برنج داخلی به ۱۵۰ هزار تومان خواهد رسید.

 

اخبار برگزیدهکشاورزی

شناسه : 439756
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا