تجارت میلیونی در دیوار؛

قیمت امتیاز مسکن ملی پرند : ۵۶۰ میلیون تومان!

دبیر کارگروه تنظیم بازار املاک وزارت راه و شهرسازی خرید و فروش امتیازهای نهضت ملی مسکن را غیرقانونی دانست و هشدار داد که این معاملات موجب ضرر خریداران ناآگاه می‌شود.

جهان صنعت نیوز – دبیر کارگروه تنظیم بازار املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی، یاسر دستمالچیان، خرید و فروش امتیازهای نهضت ملی مسکن در برخی بنگاه‌های املاک را غیرقانونی اعلام کرد و تأکید کرد که طبق قانون ساماندهی بازار مسکن، این معاملات ممنوع است و دفاتر ثبت اسناد و املاک نیز مجاز به ثبت آن‌ها نیستند. او هشدار داد که سوداگران برای دور زدن قانون، امتیازها را به قیمت‌های پایین‌تر می‌فروشند و خریداران ناآگاه ممکن است متحمل ضرر شوند. همچنین، برخی مشاوران املاک از سایت دیوار برای خرید و فروش این امتیازها استفاده می‌کنند.

خرید و فروش غیرقانونی امتیاز مسکن ملی

سرویس مسکن: چهارشنبه گذشته، یاسر دستمالچیان، دبیر کارگروه تنظیم بازار املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی، خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن در برخی بنگاه‌های املاک را غیرقانونی اعلام کرد. وی اظهار داشت که بازرسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که برخی بنگاه‌ها به طور غیرقانونی اقدام به خرید و فروش امتیاز واحدهای مسکونی حمایتی می‌کنند.

ممنوعیت خرید و فروش امتیاز مسکن‌های حمایتی

دستمالچیان تأکید کرد که طبق ماده ۱۳ قانون ساماندهی بازار مسکن، زمین و اجاره بها، خرید و فروش امتیاز مسکن‌های حمایتی ممنوع است. این قانون تصریح می‌کند که هیچ‌گونه انعقاد معاملات، اعطای وکالت یا انتقال حق انتفاع بدون استعلام از وزارت راه و شهرسازی مجاز نیست و دفاتر ثبت اسناد و املاک نیز موظف به ثبت این نوع قراردادها نیستند.

توصیه به متقاضیان مسکن ملی

دبیر کارگروه تنظیم بازار املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی هشدار داد که سوداگران با فروش امتیازهای خود به قیمت پایین‌تر، سعی در دور زدن قانون دارند و این موضوع موجب زیان‌های جبران‌ناپذیر برای خریداران ناآگاه خواهد شد. او از مردم خواست تا از خرید امتیازهای مساکن حمایتی خودداری کنند.

تجارت غیرقانونی مسکن ملی در سایت دیوار

برخی مشاوران املاک با استفاده از سایت دیوار، اقدام به خرید و فروش امتیاز واحدهای نهضت ملی مسکن می‌کنند. به عنوان مثال، در شهر پرند، امتیاز واحدهای نهضت ملی مسکن با قیمت ۲۰۰ میلیون تومان خریداری و به قیمت ۵۶۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. در رباط‌کریم و اسلامشهر، این امتیازها با قیمت ۱۸۰ میلیون تومان معامله می‌شود، و در شهرهای رودهن، بومهن و دماوند نیز آگهی‌های خرید و فروش امتیازها در سایت دیوار منتشر شده است.

اخبار برگزیدهمسکن

شناسه : 439757
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا