پیش‌بینی قیمت طلا در دو هفته آینده: ثبات یا کاهش بیشتر؟

با وجود رکوردزنی قیمت جهانی طلا، کاهش قیمت ارز و کاهش تقاضای فصلی باعث کاهش قیمت طلا و سکه در بازار داخلی شد و پیش‌بینی می‌شود که این روند تا دو هفته آینده ادامه داشته باشد.

جهان صنعت نیوز – در هفته گذشته، با وجود رکوردزنی قیمت جهانی طلا، کاهش قیمت ارز باعث شد که قیمت طلا و سکه در بازار داخلی کاهش یابد. ورود به ماه‌های محرم و صفر و کاهش تقاضا برای طلا، به همراه وعده‌های رئیس‌جمهور جدید و اقدامات بانک مرکزی، موجب کاهش قیمت سکه به میزان یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شد. پیش‌بینی می‌شود که بازار طلا در دو هفته پیش رو به ثبات برسد و تغییرات قابل توجهی نداشته باشد. روز شنبه، قیمت دلار و تأثیر تعطیلات محرم بر بازار طلا و سکه، عوامل کلیدی برای روند بازار خواهند بود.

بازار طلا و سکه؛ نگاهی به روندها و پیش‌بینی‌های آینده

سرویس طلا و ارز: محمد کشتی‌آرای، کارشناس بازار طلا، با بررسی وضعیت بازار در هفته گذشته گفت که پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، قیمت ارز کاهش یافت. این در حالی بود که قیمت جهانی طلا به رکورد جدیدی معادل دو هزار و ۴۷۰ دلار رسید. با این حال، کاهش قیمت ارز باعث شد که افزایش جهانی طلا نتواند تأثیری بر قیمت‌داخلی طلا بگذارد و در نتیجه شاهد کاهش قیمت‌طلا و سکه بودیم.

پیش‌بینی وضعیت بازار طلا

کشتی‌آرای افزود که یکی دیگر از عوامل کاهش قیمت‌طلا، آغاز ماه‌های محرم و صفر است. در این دو ماه، به طور سنتی تقاضای خرید طلا کاهش می‌یابد. این موضوع، به همراه اقدامات بانک مرکزی و وعده‌های رئیس‌جمهور جدید، منجر به کاهش قیمت سکه به میزان یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شد.

وی پیش‌بینی کرد که در خوشبینانه‌ترین حالت، بازار طلا در دو هفته پیش رو به ثبات خواهد رسید و ممکن است شاهد کاهش قیمت‌ها نیز باشیم.

تحلیل قیمت طلا و سکه در روز شنبه

در روز شنبه، ۳۰ تیر، بازار طلا و سکه تحت تأثیر روند نزولی قرار گرفت. قیمت‌طلا و سکه امامی که در هفته گذشته به دلیل رکوردزنی قیمت اونس طلای جهانی از بازار ارز جدا شده بود، در معاملات پشت خطی روز جمعه کاهش یافت.

رکورد قیمتی اونس طلا

قیمت جهانی طلا در هفته گذشته با انتشار داده‌های اقتصادی آمریکا و افزایش احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات، به قله جدیدی رسید. به گزارش اقتصادنیوز، قیمت اونس طلا در دو روز پایانی هفته با کاهش از سقف خود فاصله گرفت و به ۲۴۲۲ دلار رسید.

قیمت طلای آبشده و سکه امامی

بازار طلا و سکه در هفته گذشته به واسطه رکورد قیمت‌اونس‌طلا با وجود کاهش قیمت دلار، افزایش داشت. قیمت طلای آبشده که به بالای ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید، در معاملات پشت خطی جمعه به حدود ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان کاهش یافت. همچنین قیمت سکه امامی که در هفته گذشته به مرز ۴۱ میلیون تومان رسید، در معاملات پشت خطی جمعه به حدود ۴۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان افت کرد. قیمت سکه حواله نیز از حدود ۴۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان با روند نزولی این کانال را از دست داد.

تأثیر تعطیلات محرم و قیمت دلار بر بازار طلا

بازار طلا و سکه روز شنبه تحت تأثیر سه عامل اصلی قرار خواهد گرفت: روند کاهش بازار در معاملات پشت خطی و رسیدن قیمت‌طلا به محدوده حمایتی، بازگشایی بازار طلا پس از تعطیلات یک هفته‌ای محرم، و قیمت دلار. با توجه به تعطیلی بازار جهانی و نبود نوسان در قیمت اونس طلای جهانی، به نظر می‌رسد که قیمت دلار تأثیر عمده‌ای بر بازار طلا و سکه خواهد داشت.

پیش‌بینی‌ قیمت‌طلا

معامله‌گران فنی معتقدند که قیمت طلای آبشده در پله‌های سوم و چهارم کانال ۱۴ میلیون تومان، محدوده حمایتی مهمی دارد. اگر قیمت دلار در روز شنبه کف جدیدی ثبت کند، قیمت‌طلا ممکن است این محدوده حمایتی را از دست دهد. اما اگر قیمت دلار از کف ۵۷ هزار تومان حمایت شود، ممکن است تأثیر مثبتی بر قیمت‌طلا و سکه داشته باشد. گروهی از معامله‌گران نیز با توجه به روند نزولی بازار ارز، پیش‌بینی می‌کنند که این روند تا مراسم تحلیف رئیس‌جمهور ادامه یابد.

اخبار برگزیدهطلا و ارز

شناسه : 439932
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا