قیمت بلیت قطار برای این افراد افزایش یافت

عضو انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی از افزایش ٣٠ درصدی نرخ بلیت قطارهای ۵ ستاره خبر داد و گفت: قیمت این بلیت‌ها برای گردشگران خارجی تا ۵٠ درصد افزایش پیدا کرد که البته مشمول اتباع خارجی ساکن در ایران نمی‌شود .

به گزارش سرویس مسکن جهان صنعت نیوز، محسن فاتحی زاده در نشست خبری امروز از افزایش ٣٠ درصدی قیمت بلیت قطارهای ۵ ستاره خبر داد. و گفت: پس از سه سال وقفه در اصلاح قیمت‌ها، امسال افزایش ٣٠ درصدی قیمت بلیت قطارهای ۵ ستاره مصوب شد. در دو سال ١۴٠٠ و ١۴٠١ میزان افزایش قیمت بلیت قطار ۵ ستاره صفر درصد بود. و در سال گذشته مشمول افزایش ١٠ درصدی شد. در حالیکه مجموع افزایش نرخ تورم در این ٣ سال بیش از ١٠٠ بوده‌است.

وی ادامه داد: اساسا زمانی که قطارهای ۵ ستاره راه‌اندازی شدند. مبنا این بود که این قطارها مشمول قیمت‌های تکلیفی و مصوب نباشند. و نظام مبنی بر عرضه و تقاضای بازار باشد اما این موضوع به اجرا نرسید.

عضو انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی با بیان اینکه این ترمیم قیمتی برای توسعه حمل و نقل ناوگان ریلی، ارتقای کیفیت و تنوع خدمات و امکان پذیر شدت رقابت با سایر مدها انجام شد، اظهار داشت: در حال حاضر سهم قطارهای ۵ ستاره از ناوگان ریلی کشور بین ۶ الی ٧ درصد است که تنها یک شرکت فدک تمام واگن‌های مسافری آن ۵ ستاره بوده که ١١٣ واگن ۵ ستاره آن ١٠٠ واگن در سیر هستند. مابقی در حال بازسازی هستند که برای بازسازی ناوگان نیاز به نقدینگی است که بخشی از این نقدینگی از محل تعدیل قیمت‌ها به دست می‌آید.

افزایش ٣٠ درصدی قیمت‌ها

فاتحی زاده در پاسخ مبنی بر اینکه با افزایش ٣٠ درصدی قیمت‌ها نرخ بلیت قطار ۵ ستاره تهران -مشهد به چه عددی رسیده و استقبال از خرید بلیت قطارهای ۵ ستاره در بازار چگونه است؟ گفت: در حال حاضر قیمت بلیت قطار ۵ ستاره مسیر تهران- مشهد ٩٧٠ هزار تومان است که میزان استقبال را می‌توان از سرعت خرید ارزیابی کرد و شاهد آن هستیم که موجودی بلیت در بازار به صفر می رسد و قطار با ١٠٠ درصد ضریب اشغال در حال سیر است.

همچنین امین شعبانی، عضو انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی در این نشست خبری با اشاره به افزایش نرخ بلیت قطار برای گردشگران خارجی گفت: علاوه بر افزایش ٣٠ درصدی قیمت بلیت قطار ۵ ستاره ، قیمت این بلیت برای گردشگران خارجی تا ۵٠ درصد افزایش پیدا کرد.

وی در پاسخ مبنی بر اینکه این افزایش ۵٠ درصدی بلیت برای خارجی‌ها مشمول اتباع خارجی ساکن ایران هم می‌شود، تاکید کرد: این افزایش ۵٠ درصدی مشمول اتباع خارجی ساکن ایران نمی‌شود و تنها کسانی که از خارج از ایران بلیت قطار خریداری می‌کنند مشمول این افزایش ۵٠ درصدی نرخ می‌شوند.

شعبانی افزود: معمولا گردشگران خارجی از کشور عراق هستند که مسیر جنوب و مشهد و قم در تردد هستند.

منبع: ایلنا

مسکن

شناسه : 440536
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا