همسان سازی حقوق یا کمک معیشت؟ / نامه نگران کننده مخبر

هیات وزیران تصویب کرد که سه میلیون تومان کمک معیشتی به حداقل‌بگیران تامین اجتماعی برای سه ماه اول سال پرداخت شود، اما تکلیف همسان سازی حقوق بازنشستگان همچنان نامشخص است.

جهان صنعت نیوز – محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور، در نامه‌ای به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه، اعلام کرد. که هیات وزیران مصوب کرده سه میلیون تومان کمک معیشت به حداقل‌بگیران تامین اجتماعی پرداخت شود. که این مبلغ فقط برای سه ماه اول سال است. در حالی که بازنشستگان در انتظار صدور احکام همسان سازی حقوق بودند. و هنوز تکلیف متناسب‌سازی سایر سطوح در تامین اجتماعی مشخص نشده است.

نامه محمد مخبر درباره کمک معیشت به حداقل‌بگیران تامین اجتماعی

سرویس اقتصاد کلان: سی تیرماه، محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور، در نامه‌ای به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه، درباره تصویب‌نامه جلسه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۳ هیات وزیران پیرامون «الحاق متنی به عنوان تبصره به بند ۱ تصویب‌نامه پرداخت ده میلیون ریال به صورت ماهانه به عنوان مبلغ علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان» توضیحاتی ارائه کرد.

پرداخت کمک معیشت سه میلیون تومانی

هیات وزیران مصوب کرد که «سه میلیون تومان واریزی به حساب حداقل‌بگیران تامین اجتماعی به عنوان کمک معیشت برای سه ماه پرداخت می‌گردد.» به گفته محمدزاده، حداقل‌بگیران تامین اجتماعی از لیست همسان سازی حقوق کنار گذاشته شده‌اند و تکلیف متناسب‌سازی برای این گروه نامشخص است.

عدم تداوم کمک معیشت

این بازنشسته افزود: در حالی که بازنشستگان در انتظار صدور احکام متناسب‌سازی هستند، هیات وزیران تنها سه میلیون تومان کمک معیشتی را برای سه ماه اول سال در نظر گرفته و قرار نیست این پرداخت ادامه یابد.

سوالات درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان

محمدزاده ادامه داد: در حالی که صندوق‌های دولتی برای پرداخت یک میلیون تومان علی‌الحساب همسان سازی مصوبه دارند، حداقل‌بگیران تامین اجتماعی از لیست متناسب‌سازی حذف شده‌اند. این در حالیست که تکلیف متناسب‌سازی سایر سطوح نیز در تامین اجتماعی همچنان مشخص نشده است.

اقتصاد کلان

شناسه : 440551
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا