مدیر سمات پاسخ داد؛

زمان واریز سود سهام عدالت مرحله سوم مشخص شد؟

به دلیل عدم واریز مبلغ متعهد شده توسط چهار شرکت، مرحله سوم سود سهام عدالت هنوز به حساب سهامداران واریز نشده و تنها ۱۰ درصد از این سود باقی مانده است.

جهان صنعت نیوز – محمود حسنلو، مدیر سامانه‌های اطلاعاتی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، اعلام کرد که به دلیل عدم واریز مبلغ متعهد شده توسط چهار شرکت، مرحله سوم سود سهام عدالت نتوانسته به حساب سهامداران واریز شود. تا کنون بیش از ۸۰ درصد از سود مربوط به سال ۱۴۰۱ وصول شده و حدود ۱۰ درصد باقی‌مانده است. سود مرحله اول و دوم به حساب سهامداران واریز شده و امیدواریم که مبلغ باقی‌مانده به زودی پرداخت شود. همچنین، حسنلو افزود که شرکت‌ها هشت ماه برای واریز سود وقت دارند و در صورت عدم رعایت این مهلت، سازمان بورس اقدامات تنبیهی خواهد داشت.

چرا واریز سود سهام عدالت به تاخیر افتاد؟

محمود حسنلو، مدیر سامانه‌های اطلاعاتی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، اعلام کرد که چهار شرکت هنوز مبلغ متعهد شده را واریز نکرده‌اند. این موضوع باعث شده است که نتوانیم مرحله سوم سود سهام عدالت را به حساب سهامداران واریز کنیم. پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام شده است.

وضعیت سود سهام عدالت

حسنلو توضیح داد که سود مورد نظر مربوط به سال ۱۴۰۱ است و باید در سال ۱۴۰۲ پرداخت می‌شد. تاکنون بیش از ۸۰ درصد از این سود وصول شده است. حدود ۱۰ درصد باقی‌مانده از کل سود سهام عدالت برای واریز باقی مانده است که به محض دریافت این مبلغ، به حساب مردم واریز خواهد شد.

زمان‌بندی واریز سود

مدیر سمات اضافه کرد که سود مرحله اول و دوم به حساب سهامداران واریز شده است و تنها ۱۰ درصد از مرحله سوم باقی مانده است. امیدواریم که این مبلغ در آینده نزدیک به حساب سهامداران واریز شود.

عملکرد سال ۱۴۰۱ و اقدامات قانونی

وی تصریح کرد که عملکرد کل سال ۱۴۰۱، شامل بیش از ۸۳ درصد از سود مرحله اول و دوم، واریز شده است و تنها ۱۰ درصد باقی‌مانده است. این مبلغ به عنوان افزایش سرمایه در نظر گرفته شده است. حسنلو همچنین بیان کرد که شرکت‌ها هشت ماه فرصت قانونی برای واریز سود دارند. با این حال، برخی از شرکت‌ها تا کنون پولی واریز نکرده و این موضوع به عنوان تخلف ثبت شده است. سازمان بورس اقدامات تنبیهی برای این شرکت‌ها در نظر خواهد گرفت.

تاریخ واریز سود مرحله سوم مشخص است؟

حسنلو تاکید کرد که باید چهار شرکت اصلی تاریخی را برای واریز مبلغ اعلام کنند. در غیر این صورت، امکان اعلام تاریخ مشخص برای پرداخت سود وجود ندارد.

اخبار برگزیدهبورس

شناسه : 440751
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

  1. اختلاف طبقاتی و شهروند درجه ۲ بودن فقط
    در نظام‌های غیر مردمی و غیر دمکراسی یا همان سلطنتی و یا تک حاکمی دیده میشود
    حاکمان ایران جمهوری را آنهم جمهوری اسلامی را فقط یدک میکشن. تا در باور ملت ایران آنها را. حکومت مردمی اسلامی بدانند و در دنیا هم انها.را حکومتی دمکراسی اسلامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا