شرایط بازنشستگی با ۱۰ سال سابقه کار

شرایط بازنشستگی در صندوق‌های بیمه‌ای به ۲۸ شکل مختلف تقسیم می‌شود و شامل شرایطی برای بازنشستگی با ۲۰ یا ۱۰ سال سابقه و نیز برای افرادی با سن بیشتر از سن قانونی بازنشستگی است.

جهان صنعت نیوز، شرایط بازنشستگی در صندوق‌های بیمه‌ای مانند سازمان تأمین اجتماعی به ۲۸ شکل مختلف تقسیم می‌شود. به طور کلی، بازنشستگی با ۳۰ سال سابقه یا ۶۰ سال سن امکان‌پذیر است، اما شرایط خاصی نیز برای افرادی با ۲۰ یا ۱۰ سال سابقه وجود دارد. زنان ۵۵ ساله و مردان ۶۰ ساله می‌توانند با ۲۰ سال سابقه بازنشسته شوند، در حالی که با ۱۰ سال سابقه، زنان ۵۵ ساله و مردان ۶۰ ساله می‌توانند با پرداخت سنوات باقی‌مانده بازنشسته شوند. همچنین، افرادی که بیش از پنج سال از سن قانونی بازنشستگی بیشتر هستند، به درخواست کارفرما بازنشسته می‌شوند.

بازنشستگی در صندوق‌های بیمه‌ای

طبق تازه‌ترین گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، شرایط بازنشستگی در صندوق‌های بیمه‌ای به ویژه در سازمان تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری، به ۲۸ شکل مختلف تقسیم می‌شود. این تنوع به دلیل عوامل مختلفی از جمله تفاوت‌های بیمه‌پردازی و ویژگی‌های مشاغل است. قاعده کلی برای بازنشستگی شامل داشتن ۳۰ سال سابقه کار یا ۶۰ سال سن است، اما تبصره‌ها و استثناهای قانونی باعث شده‌اند که شرایط بازنشستگی به شکل‌های متنوعی درآید.

بازنشستگی با ۲۰ سال سابقه

بر اساس گزارش مرکز پژوهش‌ها، زنان با سن ۵۵ سال و مردان با سن ۶۰ سال می‌توانند با ۲۰ سال سابقه کاری بازنشسته شوند. همچنین، زنانی که سن آنها ۴۲ سال است، می‌توانند با ۲۰ سال سابقه کاری و با درخواست ۲۰ روز حقوق، بازنشسته شوند.

بازنشستگی با ۱۰ سال سابقه

برای بازنشستگی با ۱۰ سال سابقه، شرایط خاصی وجود دارد. زنان ۵۵ ساله با ۱۰ سال سابقه کاری می‌توانند با پرداخت یکجا یا دریافت متناسب با سنوات، بازنشسته شوند. همین شرایط برای مردان ۶۰ ساله با ۱۰ سال سابقه نیز برقرار است.

بازنشستگی با سن بیشتر از سن قانونی

در صورتی که زنان ۶۰ ساله و مردان ۶۵ ساله با بیش از پنج سال اختلاف از سن قانونی بازنشستگی، به درخواست کارفرما بازنشسته خواهند شد.

اقتصاد کلان

شناسه : 440801
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا