جریمه عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی چیست؟

مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۴۰۲ اشخاص حقوقی به پایان رسید و عدم تسلیم آن موجب جریمه ۳۰ درصدی و از دست دادن معافیت‌ها و تخفیف‌های مالیاتی می‌شود.

جهان صنعت نیوز؛ مهلت تسلیم اظهارنامه عملکرد سال ۱۴۰۲ اشخاص حقوقی به پایان رسید و این فرصت تمدید نمی‌شود. جهانگیر رحیمی از سازمان امور مالیاتی اعلام کرد که عدم تسلیم اظهارنامه علاوه بر جریمه ۳۰ درصدی غیرقابل بخشودگی، موجب از دست دادن معافیت‌ها و تخفیف‌های مالیاتی می‌شود.

پایان مهلت تسلیم اظهارنامه عملکرد سال ۱۴۰۲ اشخاص حقوقی

سرویس بانک و بیمه : مهلت تسلیم اظهارنامه عملکرد سال ۱۴۰۲ اشخاص حقوقی با پایان یافتن روز یکشنبه ۳۱ تیرماه به پایان رسید و سازمان امور مالیاتی تأکید کرده است که این فرصت تمدید نخواهد شد.

جریمه عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی

جهانگیر رحیمی، مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی، اعلام کرد: «در صورت عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی تا پایان روز ۳۱ تیر، افراد مشمول جریمه خواهند شد و از معافیت‌ها و تخفیف‌های مالیاتی بهره‌مند نخواهند شد.» بر اساس گزارش مهر، تسلیم نکردن اظهارنامه در موعد مقرر منجر به جریمه‌ای معادل ۳۰ درصد مالیات متعلقه می‌شود که این جریمه غیرقابل بخشودگی است.

تعریف و اهمیت اظهارنامه مالیاتی

اظهارنامه مالیاتی سندی است که توسط اشخاص حقیقی و حقوقی برای ارائه اطلاعات مربوط به درآمد و فعالیت‌های اقتصادی خود به سازمان امور مالیاتی ارائه می‌شود. در این فرم، میزان مالیات قابل پرداخت نیز محاسبه و قید می‌شود. عدم ارسال اظهارنامه در موعد مقرر باعث جریمه می‌شود؛ میزان جریمه برای عدم ارسال اظهارنامه مالیات بر درآمد مشاغل و اشخاص حقوقی ۳۰ درصد مالیات و غیرقابل بخشودگی است.

اخبار برگزیدهبانک و بیمه

شناسه : 440920
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

  1. لطفا درختان پارک چیتگر تهران را به مرور عوض کنید کاج درخت خوبی برای فضای سبز نیست همه کارشناسان کشاورزی این را می‌دانند لطفا سریعتر اقدام کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا