دریافت وام باعث قطع یارانه می‌شود؟

دهک‌بندی اقتصادی خانوارها بر اساس تراکنش‌های بانکی و عوامل دیگر انجام می‌شود. در این شرایط آیا ممکن است دریافت وام منجر به قطع یارانه شود؟

جهان صنعت نیوز – هنوز بحث‌های بسیاری در مورد روش دهک‌بندی اقشار مختلف جامعه وجود دارد. به‌ویژه در مورد محاسبه تراکنش‌های بانکی که برخی از شهروندان معتقدند گردش بالای حساب‌هایشان به دلیل شرایط شغلی، باعث قرار گرفتن آن‌ها در دهک‌های بالاتر و قطع یارانه شده است.

تأثیر دریافت وام بر دهک‌بندی و قطع یارانه

سرویس اقتصاد کلان: دریافت وام‌هایی مانند وام ازدواج و مسکن، تأثیری بر افزایش دهک یک خانوار ندارد. حتی ممکن است صدک خانوار را نیز تغییر ندهد.
در فرآیند وسع‌سنجی و دهک‌بندی خانوار، بیش از ۱۶ فاکتور و متغیر مؤثر دخیل هستند که شامل تراکنش‌های مالی و بانکی، میزان حقوق، مالکیت خودرو، و همچنین متغیرهای غیراقتصادی مانند ساختار خانواده، وجود معلولیت، بیماری‌های صعب‌العلاج و زنان سرپرست خانوار می‌شود.

دسترسی به وضعیت دهک‌بندی

شهروندان می‌توانند از طریق سامانه «حمایت» با وارد کردن شماره همراه و کد ملی خود، از وضعیت دهک اقتصادی خود مطلع شوند و در صورت داشتن مستندات جدید برای تجدیدنظر در دهک‌بندی، آن‌ها را بارگذاری کنند. اطلاعات مورد استفاده برای دهک‌بندی شامل تراکنش‌های مالی و گردش حساب از بانک مرکزی، و آمار خریدوفروش خودرو از راهنمایی و رانندگی است. این منابع رسمی و معتبر، مبنای اصلی برای تعیین وضعیت اقتصادی افراد هستند.

اقتصاد کلان

شناسه : 441067
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا