کسری نیاز برنج کشور چقدر است؟

مشاور اتاق اصناف کشاورزی گفت: با توجه به شرایط مساعد هوا و افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی تولید پیش‌بینی می‌شود که کسری نیاز کشور به کمتر از ۵۰۰ هزارتن برسد.

به گزارش سرویس کشاورزی جهان صنعت نیوز، محمدجواد خاکزاد گفت. برنج یکی از کالاهای اساسی و اولویت دار سبد خانوار است. که خودکفایی برنج و تامین نیاز بازار در داخل به سهولت وجود دارد.

به گفته او، با اتخاذ سیاست های حمایتی دولت مبنی بر ورود علم و تکنولوژی، امکان افزایش تولید در واحد سطح وجود دارد. چراکه بدلیل شرایط دما و رطوبت مناسب امکان تولید مناسب برنج در کشور وجود دارد.

خاکزاد ادامه داد: بنابر آمار در سنوات گذشته سالانه ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزارتن کسری برنج کشور از طریق واردات تامین شد. اما امسال بدلیل شرایط مساعد آب و هوایی پیش بینی می شود. که نیاز واردات کمتر از ۵۰۰ هزارتن خواهد بود.

مشاور اتاق اصناف کشاورزی افزود: با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی در استان های گلستان، گیلان، مازندران و استان خوزستان در جنوب کشور، با تولید ارقام پرمحصول و مدیریت تولید به سهولت می توان نیاز کشور را تامین کرد.

او گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید برنج با رشد ۱۵ تا ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به بالای ۲ میلیون و ۶۰۰ هزارتن برسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کشاورزی

شناسه : 441175
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا