در بازار مسکن از طریق یونیت فروش مسکن سفته‌بازی متوقف شد

مدیرعامل صندوق ملی مسکن گفت: از امروز فروش یونیت مسکن از طریق راه اندازی نرم افزار دارایی‌ها آغاز شده که زمینه‌ساز توقف سفته‌بازی در بازار مسکن می‌شود.

به گزارش سرویس مسکن جهان صنعت نیوز، محمدرضا مهدیاراسماعیلی رئیس هیات عامل صندوق ملی مسکن. در حاشیه رونمایی از نرم‌افزار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دو ظرفیت هم زمان در اختیار نرم افزار دارایی‌ها وجود دارد. که هم از طریق ظرفیت های بورسی همچون صندوق های زمین و ساختمان و هم صندوق های سرمایه گذاری و اشکال دیگری که در نظام بازار سرمایه ایران معتبر است. به آن پرداخته شود. گفت: همانطور که برای آن منابع یونیت تعیین می شود برای منابع صندوق ملی مسکن نیز یونیت تعریف شود. و مردم از آن استفاده کنند.

رئیس هیات عامل صندوق ملی مسکن با بیان اینکه این امکان در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد. که مستقیما از درگاه در اختیار وزارتخانه تامین مالی شود. گفت: این ظرفیت وجود دارد زیرا این اوراق بهادار نیست. و خارج از ضوابط سازمان بورس نیز طوری می تواند عرضه شود. تا تعارضی با قوانین سازمان بورس نداشته باشد.

مهدیار اسماعیلی توضیح داد: برای آنکه بتوانیم منابع را در اختیار سرمایه‌گذار بیرونی قرار بدهیم نیاز بود. تا این نرم افزار را داشته باشیم تا این نرم افزار بتواند. منابع مالی را یکپارچه و یکدست کند. این نرم افزار امکان نصب رابط کاربری را فراهم می کند.

وی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص اثر گذاری آن در بازار مسکن گفت. اگر این نرم افزار در نقطه عالی خود محقق شود این ظرفیت را دارد. تا تمام مدل های سفته بازی خارج از مسکن که به نوعی برای اقتصاد ایران مضر است. همچون سفته بازی روی خودرو، مسکن و سکه را متوقف کند. و تمامی ظرفیت ها را در صندوق متمرکز کند.

رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن در خصوص همکاری بانک ها در ارائه تسهیلات بخش مسکن و تعهدات بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به بخش مسکن گفت: بانک مسکن یکی از پیشروترین بانک‌ها در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن به شمار می رود. بانک مسکن تاکنون ۱۷.۷درصد تسهیلات خود را به بخش مسکن تخصیص داده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسکن

شناسه : 441181
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا