تعرفه واردات خودروهای نو و کارکرده باید متفاوت باشد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر تعرفه واردات خودروهای کارکرده مانند خودروهای نو باشد قیمت خودرویی که به دست مصرف‌کننده نهایی می‌رسد، باز هم گران است.

به گزارش سرویس خودرو جهان صنعت نیوز، روح الله عباس‌پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به ابهامات و ایرادات آئین‌نامه واردات خودروهای کارکرده، گفت: هرچند تصویب این آئین‌نامه اتفاق مبارکی است و در صورت اجرای درست می‌تواند بسیاری از مشکلات بازار خودرو و حتی صنعت را رفع کند اما این آئین‌نامه دارای ابهامات و ایراداتی است که باید رفع شود تا بتواند اثرگذاری درستی بر این حوزه داشته باشد.

نماینده مردم بوئین‌زهرا و اوج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نکته مهم در حوزه خودروهای کارکرده توجه به ارائه خدمات پس از فروش این خودروها است و این سوال مطرح می‌شود در صورتی که افراد بتوانند با کد ملی خود، خودرو وارد کنند چه سازوکاری برای ارائه خدمات پس از فروش برای این خودروها پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از نکات مربوط به تأمین ارز موردنیاز برای واردات است باید به صورت شفاف اعلام شود که این ارز از چه مسیری و با چه مکانیزمی تأمین می‌شود تا از یک سو مردم از این فرآیند آگاهی داشته باشند و از سوی دیگر به بازار ارز نیز فشاری برای تأمین ارز تحمیل نشود.

تعرفه واردات

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم موضوع تعرفه را از دیگر مواردی دانست که باید به آن در فرآیند واردات خودرو توجه کرد. او افزود: اگر تعرفه واردات خودروهای کارکرده مانند خودروهای نو باشد قیمت خودرویی که به دست مصرف‌کننده نهایی می‌رسد باز هم گران است. در نتیجه این قانون تأثیری که قانونگذار به دنبال آن بود را بر بازار نمی‌گذارد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: وزارت صمت باید در تدوین دستورالعمل مربوط به واردات خودروهای کارکرده به تمام زوایای این موضوع از جمله تأمین ارز موردنیاز، ارائه خدمات پس از فروش، تعرفه‌گذاری و…. توجه ویژه داشته باشد تا مردم هرچه سریع‌تر بتوانند شیرینی تصویب این قانون را بچشند.

مهر

خودرو

شناسه : 441232
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا