رشد ۱۶ درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: براساس آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۹ میلیون و ۵۰۰ هزارتن گندم با ارزش ۱۶۰ همت از کشاورزان خریداری شده است.

به گزارش سرویس کشاورزی جهان صنعت نیوز، عطااله هاشمی گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۹ میلیون و ۵۰۰ هزارتن گندم با ارزش ۱۶۰ همت از کشاورزان خریداری شده. این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد رشد داشته است.

او از پرداخت ۳۲ درصد مطالبات گندمکاران خبر داد. وی گفت: ۶۸ درصد مطالبات کشاورزان باقی مانده که به رغم وعده های وزیر جهاد و سایر مسئولان مبنی بر پرداخت تا پایان هفته گذشته، اما این امر محقق نشده است‌.

هاشمی ادامه داد: علی رغم آنکه امسال در تامین گندم خبازی، صنف و صنعت و ذخایر استراتژیک به خودکفایی رسیدیم، اما رئیس سازمان برنامه و بودجه از واردات حمایت می کند که بنیاد ملی گندمکاران و کشاورزان در این ارتباط اعتراضاتی دارد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران افزود: برآوردها حاکی از آن است که میزان خرید تضمینی گندم به ۱۱.۵ تا ۱۲ میلیون تن و تولید بالای ۱۴.۵ میلیون تن برسد.

او گفت: براساس قانون خرید تضمینی تعیین تکلیف نرخ تا پایان تیر باید انجام می شد که متاسفانه این موضوع محقق نشد و حال با پیگیری های مکرر باید تمهیداتی اتخاذ کنیم که هرچه سریع تر جلسه شورا برگزار شود‌.

باشگاه خبرنگاران جوان

کشاورزی

شناسه : 441654
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا