دام سبک مازاد بر نیاز کشور است؟

مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: جمعیت کنونی دام سبک و سنگین کشور مناسب است.

به گزارش سرویس کشاورزی جهان صنعت نیوز، افشین صدردادرس مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت. بنابرمصوبه هیئت وزیران در ۲ ماه اخیر تعرفه واردات گوشت و مرغ صفر شد. که این به معنای ارزان شدن قیمت تمام شده گوشت و مرغ وارداتی است. و اخیرا تعرفه واردات جو به عنوان خوراک اصلی تولید گوشت و شیر افزایش یافت. که این امر منجر به افزایش هزارتومانی قیمت جو در بازار شده است.

به گفته او، براساس ابلاغیه افزایش تعرفه واردات جو، واردکنندگان مکلف شدند. مابه‌التفاوت این قیمت را از ابتدای سال بپردازند. در حالیکه تعرفه واردات جو هفته گذشته دچار تغییر شد.

صدردادرس ادامه داد: اکنون میزان جو در بازار به شدت کم شده. چراکه واردکنندگان اقدام به عرضه نمی‌کنند. و تولیدکنندگان داخل هم جو تولیدی را در بازار عرضه کردند. درحالیکه وزیر جهاد از تامین جو تا پایان سال خبر داده بود.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: بالارفتن قیمت جو منجر به افزایش قیمت گوشت می‌شود. در حالیکه مسئولان اذعان می‌کنند. که به دنبال حمایت از تولید داخل هستیم. اما افزایش تعرفه واردات جو و حذف تعرفه واردات گوشت در تضاد با سیاست حمایت از تولید داخل است.

او جمعیت دام سبک کشور را ۷۰ میلیون راس اعلام کرد و افزود: جمعیت کنونی دام سبک و سنگین کشور مناسب بوده که اگر به قیمت عادلانه جذب نشود، تولید دچار آسیب می شود.

صدردادرس گفت: استفاده از ظرفیت کالابرگ الکترونیک به منظور توزیع گوشت تولید داخل یکی از ارزانترین راهکارها محسوب می شود که امیدواریم در دولت چهاردهم عملیاتی شود تا با حمایت از تولیدکننده داخل، مردم از گوشت تولید داخل که کیفیت بهتری دارد، استفاده کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان     

کشاورزی

شناسه : 441964
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا