۷ داروی سرطان تحت پوشش بیمه قرار گرفت

مدیرکل اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: بر اساس مصوبات جدید سازمان بیمه سلامت ایران، در یک ماه اخیر هفت قلم داروی درمان سرطان با پوشش ۷۰ درصدی قیمت این داروها توسط صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج پرداخت می‌شود.

به گزارش سرویس بانک و بیمه جهان صنعت نیوز، محمد وجدانی افزود: این داروها شامل “تراستوزومب ۱۰۰میلی‌گرم و ۱۶۰میلی‌گرم . “”GESITINIB” ، “برونتوکسی مب” ، “ابیراترون استات” ۵۰۰ میلی‌گرم و ۲۵۰میلی‌گرم . “اولاپاریب” ۵۰ میلی‌گرم و ۱۵۰ میلی‌گرم ، “پروتوزومب” ۳۰ میلی‌گرم ، “اوسیمرتینیب” ۸۰ میلی‌گرم و ۴۰میلی گرم است.

وی با بیان این که تمامی این داروها بعد از تشکیل پرونده به صورت ۷۰ درصد. سهم صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج و ۳۰ درصد سهم بیمار است. ادامه داد: از ابتدای فعالیت صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج تاکنون بیش از ۴۴۰ قلم دارو تحت پوشش این سازمان قرار گرفته است.

مدیرکل بیمه سلامت استان خراسان رضوی گفت. یکی از مشکلات عمده بیماران سرطانی هزینه‌های مربوط به درمان به ویژه در بخش دارو است. که سازمان بیمه سلامت ایران در سال‌های اخیر اقدامات خوب و موثری در افزایش و گسترش پوشش بیمه‌ای این داروها با هدف کمک به این بیماران و کاهش هزینه‌های درمانی شان را داشته است.

برخی داروها در فهرست رسمی دارویی کشور وجود دارد

وجدانی : برخی داروها در فهرست رسمی دارویی کشور وجود دارد. و برخی داروها در این فهرست نیستند. این درحالی است که برخی پزشکان از این گونه داروها برای درمان بیماران تجویز می‌کنند. و از آنجا که در فهرست دارویی کشور نیستند لذا هیچگونه پوشش بیمه‌ای هم نخواهند داشت که باید برای این مساله تدبیری اتخاذ شود.

محمد وجدانی افزود: همچنین برخی داروها هم با وجود آنکه در فهرست اقلام دارویی تحت پوشش بیمه هستند به دلیل محدودیت منابع از پوشش بیمه‌ای کافی برخوردار نیستند.

وی تاکید کرد: سازمان بیمه سلامت ایران در تلاش است تا با در اختیار گرفتن منابع لازم، پوشش بیمه‌ای داروها را افزایش دهد تا بتواند برای آن دسته از داروهایی که در فهرست رسمی پوشش بیمه‌ای قرار ندارند امکان تجویز و پوشش بیمه برقرار شود.

بیمه سلامت خراسان رضوی دارای چهار صندوق شامل صندوق روستاییان و عشایر، صندوق ایرانیان، صندوق کارمندان و صندوق سایر اقشار است و سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از جمعیت استان را زیر پوشش دارد.

منبع: ایرنا

بانک و بیمه

شناسه : 442484
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا