تراموای چرخ لاستیکی در تهران برای شهریور ماه

‌معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران آخرین خبر از راه‌اندازی ART در تهران را اعلام کرد.

به گزارش سرویس مسکن جهان صنعت نیوز، هنوز مطالعات یک خط تراموا به شورای شهر تهران ارسال نشده است . شهردار تهران مدتی پیش اعلام کرد که چین یک دستگاه تراموای چرخ لاستیکی به تهران خواهد داد تا به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار گیرد . محسن هرمزی درباره راه‌اندازی تراموا در تهران گفت سال گذشته در جلسه شورای عالی ترافیک کشور مسیری برای حمل و نقل ریلی جدید در تهران در محور میدان آزادی تا پایانه شرق جدید تعیین و تصویب شد تا بر اساس آن تراموا جایگزین اتوبوس‌های بی‌آرتی در این مسیر شود.

وی ادامه داد: از سال گذشته مطالبات این مهم آغاز شد و توافقی با وزارت دفاع انجام دادیم تا بر اساس آن از ظرفیت این وزارتخانه برای راه‌اندازی تراموا استفاده کنیم اما در کنار این امر، توافقاتی با یکی از تولیدکنندگان تراموا در دنیا که در چین صاحب صلاحیت است نیز انجام دادیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران تصریح کرد: بر اساس توافقات مذکور قرار است تا پایان شهریور یک رام قطار تراموای چرخ لاستیکی که از آن به عنوان ART یاد می‌شود وارد کشور شود و مورد تست قرار گیرد، یک رام دیگر نیز در مهرماه وارد خواهد شد و اگر تست آن‌ها موفقیت‌آمیز بود قرارداد تولید انبوه آن آغاز شود.

با موضوع برق بالاسری مواجه نیست

وی با بیان اینکه این تراموا با چرخ لاستیکی حرکت می‌کند بنابراین با موضوع برق بالاسری مواجه نیستند و در آرایش شهری نظم جدید ایجاد خواهند کرد، تصریح کرد: از روز گذشته کارشناسان چینی که در طراحی این تراموا فعالیت دارند، وارد کشور شدند و اکنون در حال پیشبرد کار با شرکت متروی تهران هستیم.

هرمزی خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم از ابتدای نیمه دوم سال تست آن‌ها آغاز می‌شود اما دریافت این تراموا‌ها به صورت رایگان از چین به معنای دریافت هدیه از آن‌ها نیست زیرا در صورت موفقیت‌آمیز نبودن تست، باید آن‌ها را به چینی‌ها بازگردانیم.

وی گفت: اگر نتیجه تست مثبت باشد با اخذ نظر کارشناسی شورای شهر، قرارداد آن منعقد می‌شود.

منبع: اکوایران

مسکن

شناسه : 442830
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا