بلینکن خواستار توقف اقدامات تحریک آمیز در خاورمیانه شد

در پی ترور شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، وزیر خارجه آمریکا از تمامی طرف‌ها در منطقه خواست تا «اقدامات تحریک‌آمیز» را متوقف کرده و به دنبال ایجاد آتش‌بس در غزه باشند.

به گزارش سرویس سیاسی جهان صنعت نیوز، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه به خبرنگاران در مغولستان گفت: «دستیابی به صلح با آتش‌بس آغاز می‌شود و برای رسیدن به آن، ابتدا باید همه طرف‌ها با هم گفت‌وگو کنند و از هرگونه اقدام تحریک‌آمیز دست بردارند.»

این اظهارات در حالی بیان شده که رژیم صهیونیستی با حمایت تمام‌قد آمریکا ۹ ماه است دست به کشتار مردم غزه و همچنین اقدامات تروریستی زده و به این اقدامات همچنان ادامه می‌دهد.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه هشدار داد: «خاورمیانه در مسیر به سوی درگیری بیشتر، خشونت بیشتر، رنج بیشتر و ناامنی بیشتر بوده و بسیار مهم است که این چرخه را متوقف کنیم. این کار ابتدا با آتش‌بس در غزه که مدت‌هاست بر روی آن کار می‌کنیم، آغاز می‌شود.»

بلینکن تاکید کرد: «همه طرف‌ها باید با یکدیگر گفت‌وگو کنند و دلایلی را برای رسیدن به یک توافق بیابند.»

او همانند سخنرانی روز چهارشنبه در سنگاپور، از اشاره مستقیم به ترور شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران خودداری کرد.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز چهارشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در پی هدف قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند» و هم‌چنین مراسم تشییع این شهیدان هم‌اکنون در تهران در حال برگزاری می‌باشد.

منبع: ایسنا

سیاسی

شناسه : 442909
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا