مقایسه ویژه صرافی بینگ ایکس و توبیت

با توجه به مزایای گسترده صرافی توبیت و صرافی بینگ ایکس، بازار مقایسه میان این دو پلتفرم معامله ارزهای دیجیتال در بین کاربران سراسر جهان بسیار داغ است. بایستی بدانید صرافی توبیت که در سال ۲۰۲۲ و در جزایر کایمن راه‌اندازی شد، قدمت تاسیس کمتری نسبت‌به پلتفرم BingX دارد؛ اما به‌لطف ارائه سرعت بالای معاملات، بهره‌گیری از ابزارهای تحلیلی و امکانات ترید متنوع، امنیت بسیار بالا و البته داشتن ویژگی‌های مناسب برای تریدرهای مبتدی، در همین مدت کوتاه به محبوبیت بسیار زیادی در میان کاربران ایرانی و تریدرهای دیگر نقاط جهان دست یافته است. جهت مقایسه هرچه بهتر شرایط ترید در این دو پلتفرم محبوب، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

پارامترهای مختلف مقایسه صرافی توبیت و بینگ ایکس

به‌منظور انجام یک مقایسه اصولی میان صرافی‌های بینگ ایکس و توبیت، کاربران بایستی به پارامترهای زیر توجه ویژه‌ای داشته باشند:

  1. پشتیبانی از رمزارزها و جفت ارزهای متنوع

  2. سرعت انجام معاملات

  3. امنیت ترید و امنیت نگهداری از دارایی‌های کاربران

  4. شرایط ویژه ترید

  5. پشتیبانی از بات معامله‌گر.

در ادامه به بررسی هر یک از پارامترهای فوق خواهیم پرداخت.

مقایسه صرافی toobit و BingX به‌لحاظ پشتیبانی از رمزارزهای متنوع

نکته مشترک میان هر دو صرافی توبیت و بینگ ایکس، سخت‌گیری کارشناسان آن‌ها برای پشتیبانی از ارزهای دیجیتال معتبر است. این ویژگی به کاربران کمک می‌کند تا با اطمینان کامل از حفظ دارایی‌های‌شان، به خرید و فروش انواع رمزارزهای موجود در این صرافی‌ها اقدام کنند. مجموعا در بستر پلتفرم توبیت، کاربران امکان خرید و فروش بیشتر از ۱۲۳ کوین و ۱۳۵ جفت ارز مختلف را خواهند داشت. البته تعداد ارزهای دیجیتال قابل پشتیبانی توسط صرافی بینگ ایکس، بیشتر از همتای خود است.

بررسی سرعت معاملات در صرافی توبیت و بینگ ایکس

بررسی‌های کلی نشان می‌دهند که با توجه به اهداف تعیین‌شده توسط کارشناسان توبیت، سرعت انجام انواع معاملات نظیر: فیوچرز، کپی ترید و اسپات در صرافی ارز دیجیتال توبیت بیشتر از پلتفرم BingX است. البته به‌لحاظ شفافیت تریدرها و دارایی‌های کاربران، شاهد یکسان بودن عملکرد مثبت هر دو صرافی هستیم. این امر به‌لطف تعیین دقیق Proof of Reserves محقق شده است.

مقایسه امنیت صرافی‌های بینگ ایکس و توبیت

امنیت بسیار بالای صرافی توبیت، کاربران زیادی را به استفاده از این پلتفرم برای انجام معاملات مختلف مربوط به رمزارزها ترغیب کرده است. به‌یاد داشته باشید که کارشناسان در صرافی toobit، از والت‌های ارز دیجیتال سرد، سیستم احراز هویت ۲ عاملی و سیستم نظارت مستمر روی تراکنش‌های معاملات بهره می‌گیرند. به‌طور کلی تیم امنیتی صرافی ارز دیجیتال توبیت، موفق به اخذ گواهینامه سایبری این پلتفرم با نمره ۱۰۰ از ۱۰۰ شده است؛ همچنین در صرافی بینگ ایکس نیز از شرایط امنیتی مختلفی نظیر: والت‌های سرد، کدنگاری اس‌اس‌ال، فناوری احراز هویت دو عاملی و برخی دیگر از سیستم‌های افزایش ایمنی دارایی‌ها استفاده می‌شود.

مقایسه شرایط ترید در صرافی توبیت و بینگ ایکس

بهره‌گیری از خدمات مختلف معامله، یکی از مهم‌ترین وجوه مقایسه میان صرافی‌های بینگ ایکس و توبیت به‌شمار می‌رود. جالب است بدانید که سیستم کپی ترید پلتفرم توبیت بسیار پردقت‌تر از صرافی بینگ ایکس است و به‌کمک هوش مصنوعی، تنظیمات بیشتری را برای معامله در اختیار تریدرها قرار می‌دهد. البته در بحث معاملات اسپات، وضعیت صرافی بینگ ایکس بهتر است و کاربران امکان استفاده از مبدل‌های پرسرعت کریپتوکارنسی‌ها را دارند. بایستی اشاره داشت که هر دو صرافی مذکور در بخش معاملات اسپات، سرعت بالای انجام ترید و بهره‌گری مداوم از ابزارهای محاسبه حد سود و زیان را برای کاربران خود تضمین کرده‌اند. در بخش مقایسه این دو صرافی محبوب، همچنین می‌توان به پارامترهای زیر اشاره داشت:

  • ترید فیوچرز: در هر یک از صرافی‌های بینگ ایکس و توبیت، کاربران قادر به انجام دو مدل معامله فیوچرز هستند. به‌طور کلی تریدرهای حرفه‌ای عضو صرافی BingX، به‌لطف استفاده از ابزار «استاندارد فیوچرز»، حضور قدرت‌مندتری را در معاملات فیوچرز بازار فارکس تجربه می‌کنند. این در حالی است که انجام معاملات فیوچرز در صرافی توبیت برای کاربران تازه‌کار، مناسب‌تر خواهد بود.

  • ترید ان‌اف‌تی: پلتفرم توبیت به‌طور ویژه‌ای، بستر مناسب‌تری برای انجام معاملات مربوط به NFT محسوب می‌شود؛ همچنین کاربران به‌زودی قادر به تولید NFT نیز در این صرافی خواهند بود.

  • قابلیت پی‌توپی: درحال‌حاضر، کاربران فقط در صرافی بینگ ایکس امکان معامله P2P را دارند.

  • معاملات دمو ترید: مقایسه صرافی بینگ ایکس و توبیت از لحاظ شرایط متنوع انجام دمو ترید نیز، جالب توجه است؛ به‌طوری که کاربران در صرافی toobit می‌توانند با در اختیار داشتن ۱۰ هزار USDT مجازی، تریدهای خود را تست کنند. در سوی مقابل، تریدرها در صرافی BingX با داشتن ارز دیجیتال اختصاصی VST، قادر به تست معاملات موردنظر هستند.

لازم به‌ذکر است که زبان پلتفرم صرافی ارز دیجیتال توبیت را می‌توان روی ۹ حالت مختلف (ازجمله فارسی) تنظیم کرد.

ربات‌های تریدر صرافی BingX و Toobit

با استفاده از ربات‌های معامله‌گر برای هر یک از صرافی‌های بینگ ایکس و توبیت، کاربران می‌توانند به‌صورت آنلاین و آفلاین به کسب سود از بازارهای کریپتوکارنسی بپردازند. ذکر این نکته الزامی است که با بهره‌گیری از انواع ربات‌های تریدر در این دو پلتفرم، امکان انجام انواع معاملات فیوچرز و اسپات را خواهید داشت؛ همچنین بایستی اشاره داشت که برای هر یک از شرایط مختلف صعودی، نزولی و پرنوسان بازار، کاربران می‌توانند از انواع ربات‌های معامله‌گر استفاده کنند.

نکته ویژه حضور در صرافی توبیت، استفاده این پلتفرم معاملاتی از ربات تازه‌ساخت «Futures DCAمارتینگل» است. کارشناسان حرفه‌ای این مجموعه، همچنین به‌طور مداوم با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، به‌دنبال افزایش قابلیت‌ها و امکانات تحلیلی این ربات هستند. البته با توجه به امکانات تحلیلی و معاملاتی صرافی‌های توبیت و بینگ ایکس، کاربران همواره شاهد حجم بالای ترید در هر دو پلتفرم خواهند بود.

صرافی توبیت؛ انتخابی جذاب برای تریدرهای ایرانی

بسیاری از پلتفرم‌های معاملاتی با توجه به وضع تحریم‌های جهانی علیه کشور ایرانی، از احرز هویت و ارائه خدمات به کاربران ایرانی اجتناب می‌کنند. این در حالی است که کاربران ایرانی با استفاده از نسخه فارسی توبیت، نه‌تنها می‌توانند زبان پلتفرم را روی فارسی تنظیم کنند؛ بلکه نیازی به استفاده از VPN نیز نخواهند داشت و به‌راحتی می‌توانند مراحل ثبت‌نام و احراز هویت را پشت‌سر بگذارند.

جالب است بدانید که به‌لحاظ عدد کارمزد در نظر گرفته شده برای معاملات نیز، وضعیت پلتفرم توبیت بهتر از صرافی بینگ ایکس خواهد بود؛ به‌طوری که در معاملات فیوچرز روی صرافی toobit‌، برای تیکر و میکر به‌ترتیب کارمزد ۰.۰۴۰۰% و ۰.۰۱۴۰% تعیین شده است. در معاملات فیوچرز صرافی BingX نیز، کارمزد برای تیکر و میکر، به‌ترتیب معادل ۰.۰۵۰۰% و ۰.۰۲۰۰% خواهد بود. بایستی اشاره داشت که حمایت‌های گسترده شرکت‌های بزرگ از صرافی ارز دیجیتال توبیت، کاربران را به‌طور قابل توجهی به آینده پرقدرت‌تر این پلتفرم امیدوار کرده است.

منبع: توبیت فارسی

 

این مطلب توسط جهان صنعت نیوز نوشته نشده و انتشار آن به منزله تایید محتوا نیست

خواندنی

شناسه : 442937
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا