جوابیه
«نرخ تعرفههای تماسهای بینالمللی توسط شرکت ارتباطات زیرساخت که از زیرمجموعههای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است تعیین میشود و تمامی اپراتورها با استفاده از مصوبات رگولاتوری موظف به رعایت این تعرفه در بخش بینالملل چه از طریق اپراتورهای ثابت و چه از طریق اپراتورهای همراه هستند.»
به عنوان مثال در ایام اربعین حسینی که اخیرا مراسم پیادهروی باشکوه آن برگزار شد شرکت ارتباطات زیرساخت هزینه تماس تلفنی از کشورمان به کشور عراق را به مقدار قابل توجهی کاهش داد شرکت مخابرات ایران نیز به عنوان بزرگترین اپراتور تلفن ثابت کشور علاوه بر تخفیف کلی شرکت زیرساخت، هزینه تماس از طریق تلفن ثابت با تلفن ثابت و همراه در کشور در کشور عراق را ۱۰ درصد کاهش داد.بنابراین چنانچه قابل مشاهده است بخش اصلی تعرفهگذاری تماسهای بینالملل مربوط به وزارت ارتباطات است و شرکت مخابرات ایران نیز به عنوان یکی از اپراتورهای ارتباطی کشور در تماس بینالملل از مصوبات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور پیروی میکند.در ارتباط با افزایش تعرفه تلفن ثابت که در بخشی از این مطلب درج شده از اساس هرگونه افزایش تعرفهای تکذیب میشود و حتی علاوه بر افزایش نیافتن تعرفه، طبق مصوبه دیوان عدالت اداری، آبونمان تلفن ثابت نیز حذف شده است.با توجه به مسائل گفته شده و با عنایت به توضیحات یاد شده در بخش ارتباطات ثابت اعم از تلفن ثابت و اینترنت ثابت هیچگونه افزایشی به خصوص در تعرفههای شرکت مخابرات ایران صورت نگرفته و علاوه بر آن همانطور که گفته شد با حذف آبونمان تلفن ثابت بخش قابل توجهی از درآمد شرکت مخابرات ایران نیز کاهش یافته است.
لینک کوتاه :