هشدار تحلیلگران؛

سقوط قیمت بیت‌کوین ادامه‌دار خواهد بود

قیمت بیت‌کوین با کاهش ۱۷ درصدی به ۵۰ هزار دلار سقوط کرد و نگرانی‌ها از رکود اقتصادی و لیکویید شدن پوزیشن‌های اهرمی افزایش یافت.

جهان صنعت نیوز – همزمان با افزایش فشار فروش در بازارهای آسیایی، قیمت بیت‌کوین با کاهش ۱۷ درصدی به ۵۰ هزار دلار رسید. نگرانی‌ها از رکود اقتصادی در ایالات متحده و کاهش سرمایه‌گذاری در دارایی‌های پرریسک، به این کاهش کمک کرده است. پیتر شیف، اقتصاددان معروف، هشدار داده که صندوق‌های ETF اسپات بیت‌کوین ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند. در حالی که جریان خروجی سرمایه از این صندوق‌ها به بیش از ۲۳۰ میلیون دلار رسیده است، بیش از ۸۰۰ میلیون دلار از پوزیشن‌های اهرمی ارزهای دیجیتال نیز لیکویید شده‌اند. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که سقوط قیمت بیت‌کوین و بازار کریپتو ادامه خواهد داشت.

کاهش شدید قیمت بیت‌کوین و نگرانی از رکود اقتصادی

سرویس ارزدیجیتال – در روز دوشنبه ۵ آگوست، قیمت بیت‌کوین با کاهش بیش از ۱۷ درصدی به محدوده ۵۰ هزار دلار سقوط کرد. این کاهش به دلیل افزایش فشار فروش در ساعات معاملاتی آسیا و نگرانی‌های مرتبط با رکود اقتصادی در ایالات متحده رخ داده است. معامله‌گران در واکنش به این نگرانی‌ها، سرمایه‌گذاری‌های خود در اکثر دارایی‌های پرریسک را کاهش داده‌اند.

نگرانی‌ها از صندوق‌های ETF بیت‌کوین

پیتر شیف، اقتصاددان معروف، اعلام کرده که صندوق‌های ETF اسپات بیت‌کوین ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند. او معتقد است که کاهش قیمت بیت‌کوین می‌تواند منجر به سقوط ۱۵ درصدی این صندوق‌ها نسبت به ماه ژانویه و لیکویید شدن حجم گسترده‌ای از پوزیشن‌ها شود. در جمعه گذشته ۲ آگوست، جریان خروجی سرمایه از این صندوق‌ها به میزان قابل‌توجهی افزایش یافت و به بیش از ۲۳۰ میلیون دلار رسید.

لیکویید شدن پوزیشن‌های اهرمی و کاهش قیمت آلت‌کوین‌ها

بیش از ۸۰۰ میلیون دلار از پوزیشن‌های اهرمی ارز دیجیتال طی ۲۴ ساعت گذشته لیکویید شده است. این لیکویید شدن باعث شده است که آلت‌کوین‌ها نیز با کاهش قیمت شدید مواجه شوند. برای مثال، قیمت اتریوم به ۲۲۰۰ دلار کاهش یافته و زیان هفتگی آن به بیش از ۳۰ درصد رسیده است.

پیش‌بینی تحلیلگران از ادامه‌دار بودن سقوط قیمت بیت‌کوین

با از دست رفتن حمایت حیاتی میانگین متحرک ۲۰۰ روزه در چارت قیمت بیت‌کوین، تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که سقوط قیمت این رمزارز و بازار کریپتو ادامه‌دار خواهد بود. خولیو مورنو، تحلیلگر کریپتو‌کوانت، پیش‌تر عنوان کرده بود که اگر بیت‌کوین در سطح ۵۷ هزار دلار حمایت نشود، احتمال سقوط قیمت آن تا ۴۰ هزار دلار وجود دارد.

اخبار برگزیدهارز دیجیتال

شناسه : 443836
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا