شرایط سفر زیارتی اربعین برای اتباع اعلام شد

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا گفت: در هیچ کدام از مرزهای جمهوری اسلامی ایران برای اتباع مقیم افغانستانی که دارای کارت آمایش، برگ سرشماری، طرح خانواری هستند، سند خادم ( سند مسافرتی ) صادر نخواهد شد.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، سرهنگ امید نودهی؛ رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا اظهار کرد: در هیچ کدام از مرزهای جمهوری اسلامی ایران برای اتباع مقیم افغانستانی که دارای کارت آمایش، برگ سرشماری، طرح خانواری هستند، سند خادم ( سند مسافرتی ) صادر نخواهد شد؛ در نتیجه افراد مذکور صرفاً در استان‌های محل سکونت و از طریق مراجعه به دفاتر کفالت حقیقی و مجازی قادر به ثبت درخواست سند خادم برای سفر زیارتی اربعین به مقصد کشور عراق خواهند بود.

وی افزود: ماموران انتظامی موظف به جلوگیری از تردد بدون سند خادم به استان‌های مرزی خوزستان، کرمانشاه، ایلام، آذربایجان غربی و کردستان هستند.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا تصریح کرد: سایر اتباع خارجی که دارای گذرنامه کشور متبوع خود هستند همچنین اقامت قانونی جمهوری اسلامی ایران را دارا باشند، می‌توانند با اخذ روادید از سفارت کشور عراق و مراجعه به ادارات مهاجرت و گذرنامه در استان محل اقامت خود، روادید خروج و مراجعت دریافت و به عتبات عالیات مشرف شوند؛ بدیهی است به اتباع خارجی غیرمجاز هیچگونه خدمات در این خصوص ارائه نخواهد شد.

منبع: تسنیم

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 444128
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *