طی ۴ سال مصرف بنزین رشد ۴۰ درصدی داشته است

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت گفت: از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۲ میزان مصرف بنزین بین ۳۸ تا ۴۰ درصد رشد مصرف داشته است.

به گزارش سرویس نفت و پتروشیمی جهان صنعت نیوز،  «ناصر عاشوری» دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت عصر امروز (چهارشنبه) در نشست خبری اظهار داشت: انجمن صنفی پالایشی با توجه به استقرار دولت جدید به امید اینکه بتوان ناترازی‌ها را کاهش دهیم، تمام تلاش خود را می‌کند تا با سرعت بخشید به پروژه‌ها، این ناترازی‌ها، رفع شود.

وی افزود: کک زدایی در پالایشگاه بندرعباس، کیفی سازی پالایشگاه‌های شیراز و تبریز، بنزین‌سازی پالایشگاه تهران، کک‌سازی پالایشگاه شازند از پروژه‌های اولویت‌دار است که بین ۵۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت دارد.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت گفت: اقدامات اشتباه ما سبب شد که دچار ناترازی انرژی شویم و رشد مصرف از رشد تولید پیشی گرفت؛ باید توجه کرد که فقط با افزایش تولید و ساخت پالایشگاه، ناترازی‌ها، رفع نخواهد شد و باید الگوی مصرف تغییر کند.

عاشوری بیان کرد: میانگین میزان مصرف بنزین ۱۱۲ میلیون لیتر در روز و میانگین تولید آن روزانه بین ۹۸ تا ۱۰۵ میلیون لیتر است که نشان می‌دهد مصرف بنزین از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۲ بین ۳۸ تا ۴۰ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: ما در زمینه توسعه حمل و نقل عمومی فعالیت‌های قابل قبولی نداشتیم و همچنان خودرو‌هایی را تولید می‌کنیم که میزان مصرف آن ۱۷ میلیون لیتر در روز است و باید به برای کاهش مصرف به سمت اصلاح صنعت خودروسازی رفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نفت و پتروشیمی

شناسه : 444458
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *