ادعای وال استریت ژورنال؛

ایران هسته‌ای: توانایی بالا، اما بدون برنامه ساخت سلاح

ارزیابی جدید اطلاعاتی آمریکا نشان می‌دهد که ایران در موقعیت مناسبی برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای قرار دارد اما در حال حاضر برنامه‌ای برای ساخت این تسلیحات ندارد.

جهان صنعت نیوز – بر اساس یک ارزیابی جدید از سوی اطلاعات آمریکا، ایران به فعالیت‌های تحقیقاتی مشغول است که می‌تواند به توسعه تسلیحات هسته‌ای منجر شود، اگرچه در حال حاضر برنامه‌ای برای ساخت آن‌ها ندارد. همچنین، ادعا می‌شود که ایران به میزان کافی سوخت هسته‌ای با غنای بالا برای ساخت چندین سلاح هسته‌ای تولید کرده است.

ایران و برنامه هسته‌ای: ارزیابی جدید آمریکا

سرویس سیاسی: یک ارزیابی جدید از سوی اطلاعات آمریکا حاکی از آن است که ایران در موقعیت بهتری برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای قرار گرفته است. در این گزارش ادعا شده است که ایران فعالیت‌های تحقیقاتی و توسعه‌ای انجام می‌دهد که به این کشور امکان می‌دهد در صورت لزوم، تسلیحات هسته‌ای تولید کند. اما نکته حائز اهمیت این است که علی‌رغم این توانایی، ایران در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای ساخت تسلیحات هسته‌ای ندارد.

فعالیت‌های تحقیقاتی ایران

گزارش مذکور اشاره می‌کند که ایران در زمینه‌های مختلف تحقیقاتی که مستقیماً به توانایی این کشور در تولید تسلیحات هسته‌ای مرتبط است، مشغول به کار است. این فعالیت‌ها به ایران اجازه می‌دهد تا در صورت تصمیم‌گیری، بتواند به سرعت به سمت توسعه تسلیحات هسته‌ای حرکت کند.

سوخت هسته‌ای با غنای بالا

علاوه بر این، ارزیابی‌های اطلاعاتی آمریکا نشان می‌دهد که ایران توانسته به مقدار قابل‌توجهی سوخت هسته‌ای با غنای بالا دست یابد که می‌تواند برای ساخت چندین سلاح هسته‌ای مورد استفاده قرار گیرد. این موضوع نگرانی‌های زیادی در محافل بین‌المللی ایجاد کرده است، هرچند که همچنان باور عمومی بر این است که ایران در حال حاضر تصمیمی برای تولید این تسلیحات ندارد.

ارزیابی آمریکا و موضع‌گیری وال استریت ژورنال

وال استریت ژورنال در گزارش خود به این نکته اشاره کرده که علی‌رغم همه این اطلاعات، دولت آمریکا همچنان بر این باور است که ایران برنامه‌ای برای ساخت تسلیحات هسته‌ای ندارد. این ارزیابی‌ها از سوی آمریکا همچنان به عنوان بخشی از سیاست‌های این کشور در قبال ایران و برنامه هسته‌ای آن، مورد توجه قرار دارد.

سیاسی

شناسه : 444807
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *