جریمه موتورسواران بدون کلاه ایمنی

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: برخی از موتورسواران فکر می‌کنند وسیله نقلیه آنها جریمه نمی‌شود.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ. با اشاره به این که کد اعمال قانون برای موتورسواران وجود دارد. گفت: برخی از موتورسواران فکر می‌کنند وسیله نقلیه آنها جریمه نمی‌شود.

سرهنگ رابعه جوانبخت در خصوص اعمال قانون موتورسواران متخلف، گفت. خیلی وقت‌ها دیدگاه شهروندان این است که تفاوتی بین اعمال قانون موتورسیکلت و خودرو وجود دارد ولی در قانون این گونه نیست و بین موتورسیکلت و خودرو هیچ گونه تفاوت خاصی برای اعمال قانون‌ها و جود ندارد.

بیان داشت: موتورسیکلت هم مانند خودرو دارای پلاک است و بسیاری از کد‌های اعمال قانونی که برای خودرو‌ها انجام می‌شود برای تخلفات موتورسیکلت‌ها نیز استفاده می‌شود.

سرهنگ جوانبخت افزود: به عنوان نمونه کد اعمال قانون عدم استفاده از کلاه ایمنی مشخصا برای موتورسواران استفاده می‌شود ولی عبور از چراغ قرمز برای موتورسیکلت و خودرو اعمال می‌شود.

وی گفت: برخی موتورسواران گمان می‌کنند که موتورسیکلت را با تخلفش خریده اند ولی کاملا در اشتباه هستند چرا که این گونه نیست و در صورت مشاهده تخلفات موتورسواران در معابر توسط تیم‌های راهور اعمال قانون برای وی هم انجام می‌شود.

سرهنگ جوانبخت بیان داشت: همه خودرو‌ها و موتورسیکلت ها چون پلاک دارند از دیدگاه قانون یکی هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 445206
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *