سیدعباس عراقچی کیست؟؛ آشنایی با وزیر پیشنهادی امور خارجه

معاون محمدجواد ظریف در دولت یازدهم و دوازدهم به عنوان وزیر پیشنهادی امور خارجه توسط پزشکیان معرفی شد.

به گزارش سرویس سیاسی جهان صنعت نیوز، عباس عراقچی که چهره ای پرسابقه در حوزه دیپلماسی محسوب می شود؛ وزیر پیشنهادی مسعود پزشکیان برای تصدی وزارت امور خارجه است. 

عراقچی از دیپلمات های با سابقه است که از اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای با گروه ۵+۱ بوده و سابقه سخنگویی وزارت خارجه و معاونت سیاسی وزیر امورخارجه را نیز در پیشینه خود به ثبت رسانده است. 

او در تهران و در سال ۱۳۴۱ متولد شده است، او ۳ خواهر و ۳ برادر دارد، و اکثر اعضای خانواده او در زمینه تجارت فعال هستند. در ۱۷ سالگی پدرش را از دست داده است، و دو برادر بزرگترش یکی در هیئت رئیسه اتحادیه صادرکنندگان، و دیگری در اتحادیه فروشندگان عضویت دارند. 

عراقچی مدرک کارشناسی خود را در رشته روابط بین الملل و کارشناسی ارشدش را در رشته علوم سیاسی، هر دو از دانشگاه تهران دریافت کرد، پس از آن به انگلیس رفت و مدرک دکترای اندیشه های سیاسی را از دانشگاه کنت گرفت. 

وی مسلط به زبان های عربی و انگلیسی است، و سفیر ایران در ترکیه بوده است، و استوارنامه اش را ۱۱ مارس ۲۰۰۸ از امپراتور ژاپن دریافت کرده است، و بعد از بازگشت از توکیو از نیمه دوم سال ۲۰۱۱ به عنوان معاون وزارت امور خارجه در امور آسیا و اقیانوسیه منصوب شد. 

سیاسی

شناسه : 445251
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *