پزشکیان وزیر کشور خود را تغییر می‌دهد: محمود علوی به جای اسکندر مومنی به مجلس معرفی می‌شود؟

همزمان با بالا گرفتن انتقادات از کابینه پیشنهادی پزشکیان شاهد افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال تغییر گزینه پیشنهادی وزارت کشور هستیم.

جهان صنعت نیوز – ریاست جمهوری انگار برای مسعود پزشکیان سخت‌تر از آن پیش خواهد رفت که گمان می‌کرد. او در اولین روز کاری خود با ترور اسماعیل هنیه در تهران مواجه و گرفتار یک چالش منطقه‌ای جدی شد. حالا هم که لیست وزرای پیشنهادی وی جنجال به پا و او را درگیر یک چالش جدی دیگر کرده است. انتقادات گسترده جناح اصلاح‌طلب از وی و استعفای ظریف موضوع ساده‌ای نیست که آقای رئیس جمهور باید پیش از آنکه دیر شود، فکر کند. فاصله گرفتن از اصلاح‌طلبان قطعا نفعی برای او نخواهد داشت زیرا جریان رقیب اگرچه اکنون از لیست وزرای پیشنهادی اعلام رضایت می‌کند اما در ادامه راه حامی دولت چهاردهم نخواهد بود.

پزشکیان قطعا این موارد را در نظر دارد و از همین رو است که گفته می‌شود، صدای بی‌صدایان را شنیده است. توییت دیروز علی‌اصغر شفیعیان مبنی بر اینکه صدای اعتراض و انتقاد بی صدایان به خوبی شنیده شد و اشاره او به اینکه این انتقادات مورد توجه دولت قرار خواهد گرفت؛ گمانه ایجاد تغییرات در لیست پیشنهادی پزشکیان را ایجاد کرد.

در ادامه هم بهروز شجاعی، فعال رسانه‌ای در صفحه توییتر خود نوشت: «فوری/ یک منبع آگاه با اشاره به موج گسترده انتقادات، از افزایش احتمال معرفی گزینه جدید برای تصدی وزارت کشور به جای اسکندر مومنی توسط دکتر پزشکیان تا روز چهارشنبه خبر داد».

گمانه تغییر گزینه وزارت کشور وقتی تقویت شد که برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب مطالبه ایجاد تغییر در لیست وزرا را مطرح و مشخصا بر معرفی جایگزین برای اسکند مومنی تاکید کرد.

کانال تلگرامی بامداد نو در همین راستا علوی را در یک قدمی وزارت کشور دیده و نوشت: بر اساس آخرین اخبار با توجه به انتقادات فزآینده از پزشکیان به دلیل معرفی اسکندر مومنی جهت تصدی وزارت کشور،به احتمال زیاد فردا حجت الاسلام محمود علوی به عنوان وزیر پیشنهادی کشور به بهارستان معرفی خواهد شد.

باید منتظر ماند و دید که پزشکیان واقعا صدای حامیان خود را شنیده یا این‌ها صرف فضاسازی رسانه‌های اصلاح‌طلب برای اعمال فشار به رئیس جمهور است.

نامه نیوز

سیاسی

شناسه : 445668
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *