۱۰۰ هزار هکتار برداشت برنج انجام شد

مجری طرح خودکفایی برنج گفت: بنابر آمار تاکنون بیش از ۱۰۰ هزارهکتار از مزارع عملیات برداشت برنج انجام شده که در این سطوح عملیات تولید در واحد سطح نسبت به سال‌های گذشته افزایش پیدا کرده است.

به گزارش سرویس کشاورزی جهان صنعت نیوز، سهراب سهرابی گفت: برنج یکی از محصولاتی است. که بدلیل نیاز آبی بالا، به هیچ وجه بدنبال افزایش سطح زیرکشت آن نیستیم. و تنها طی یک برنامه بلندمدت بدنبال کاهش سطح زیر کشت و افزایش تولید در واحد سطح به غیر از استان‌های گیلان و مازندران هستیم.

به گفته او، با مجموعه اقدامات فنی نظیر توزیع بذور اصلاح شده. مصرف کود‌های شیمیایی، مدیریت آفات، بیماری و علف‌های هرز، توسعه کشت‌های نشا و برداشت مکانیزه و مجموع اقدامات فنی بدنبال افزایش تولید برنج هستیم.

سهرابی ادامه داد: بنابر آمار تاکنون بیش از ۱۰۰ هزارهکتار از مزارع عملیات برداشت برنج انجام شده. که در این سطوح عملیات تولید در واحد سطح نسبت به سال‌های گذشته افزایش پیدا کرده است. و به عبارتی ضریب تبدیل بدلیل شرایط مساعد اقلیمی مناسب‌تر شده است.

مجری طرح خودکفایی برنج از افزایش تولید شلتوک خبر داد و گفت: برآورد‌ها اولیه نشان می‌دهد که امسال تولید شلتوک با رشد ۳۰۰ هزارتنی نسبت به سال قبل به ۴ میلیون و ۵۰۰ هزارتن ارتقا پیدا کند که براین اساس تولید برنج سفید از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتن به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزارتن می‌رسد.

سهرابی گفت: افزایش تولید برنج منجر به ثبات قیمت در بازار خواهد شد که براین اساس شاهد لرزه‌های شدید قیمت در بازار نیستیم. حال انتظار می‌رود با افزایش تولید، میزان واردات به گونه‌ای تنظیم شود که خسارتی به تولیدکننده و مصرف کننده وارد نشود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کشاورزی

شناسه : 445776
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *