ثبت نام وام سربازان متوقف شد

بنا به اعلام رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا، در حال حاضر ثبت نام جدید برای دریافت وام وجود ندارد و ضوابط باید از سوی بانک مرکزی ابلاغ شود.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، تقی مهری، رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا در رابطه با اعطای وام اشتغال به سربازان ماهر منقضی خدمت گفت: از سال گذشته برای ۱۲۹۰۰ نفر پرونده تشکیل شد تا برای دریافت وام اشتغال مراحل را طی کنند.

او ادامه داد: سال گذشته کلیه کسانی که سرباز منقضی خدمت بودند و برای اشتغال درخواست وام کرده بودند برای ۲ بانک سپه و صادرات از طریق بانک مرکزی مشخص شد که آن سقف حداکثر تا ۱۵۰ میلیون تومان است. کسانی که سال گذشته ثبت‌نام کرده بودند و پرونده‌شان در سازمان وظیفه عمومی تکمیل شده در اختیار بانک‌ها قرار می‌گیرد و می‌توانند از این تسهیلات برخوردار شوند.

مهری با بیان اینکه در حال حاضر ثبت‌نام جدید برای دریافت وام وجود ندارد، گفت: ضوابط باید از سوی بانک مرکزی ابلاغ شود تا ان شاالله کسانی که در سال جدید ثبت‌نام می‌کنند تسهیلات پرداخت شود.

این تسهیلات بانکی به هر یک از کارکنان وظیفه که خدمت خود را از سال ۱۳۹۷ به بعد به اتمام رسانده و در طرح مهارت‌آموزی شرکت نموده و موفق به دریافت گواهینامه شده‌اند در صورت ارائه طرح اشتغال و تصویب در کمیته فنی، به صورت قرض‌الحسنه در بازپرداخت هفت ساله اعطا می‌شود.

ملاک دریافت تسهیلات

سازمان و نهاد خدمت سرباز، ملاکی برای دریافت تسهیلات نیست و هر سرباز یا فرد مشمول، فارغ از پست و جایگاه می‌تواند برای دریافت این وام اقدام کند. اختیار اعطای آن هم به استان‌ها واگذار شده و هر استان می‌تواند در مورد میزان و نحوه اعطای وام به سربازان خود تصمیم‌گیری کند.

همچنین دریافت‌کنندگان این وام می‌توانند پس از یک دوره تنفس یک ساله، اقساط را طی هفت سال یا ۸۴ ماه بازپرداخت کنند. نرخ کارمزد برای این وام قرض‌الحسنه، بین ۲ تا ۴ درصد تعیین شده است.

به این ترتیب، بعد از دریافت تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی، وام‌گیرنده باید ماهانه مبلغ یک میلیون و ۸۵۷ هزارتومان به بانک پرداخت کند.

اکوایران

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 445958
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *