خروج زائرین اربعین حسینی از مرزها افزایش یافت

جانشین پلیس راهور فراجا از افزایش ۱۶ درصدی خروج زائرین اربعین حسینی از مرزها خبرداد.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، سردار حسن مؤمنی جانشین پلیس راهور فراجا با اشاره به طرح بزرگ ترافیکی اربعین حسینی (ع) گفت: این طرح که از تاریخ ۱۶ مرداد آغاز شده و تا روز ۶ شهریور ادامه خواهد داشت یکی بزرگترین طرح‌های ترافیکی و مأموریت‌های پلیس راهور است که شاهد حجم بسیار زیاد ترددها به سمت مرزهای اربعینی هستیم.

وی افزود: امسال از ۱۶ تا ۲۳ مرداد ماه بیشترین تردد و خروج از مرز زمینی مربوط به مرز مهران با ۵۲ درصد و بعد از آن به ترتیب مرز شلمچه با ۲۸ درصد، خسروی ۱۰ درصد، چذابه ۵ درصد و مابقی نیز از سایر مرزها بوده است.

جانشین پلیس راهور فراجا گفت: آمار کل خروج تا صبح امروز ۹۰۷۶۵۲ نفر بوده که ۱۶٪ افزایش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: تردد به سمت استان‌های مرزی در بازه زمانی ۲۵ الی ۳۰ مرداد به اوج خود می‌رسد.

سه پیک برای ورود زائرین به کشور خواهیم داشت

سردار مؤمنی با اشاره به موج بازگشت زائرین اربعین حسینی (ع) بیان داشت: ما سه پیک برای ورود زائرین به کشور خواهیم داشت که در تاریخ‌های ۳۱ مرداد، سوم و پنجم شهریور خواهد بود. البته سال گذشته یک روز مانده به اربعین حسینی شاهد بیشترین ورود زائرین عزیز به میهن اسلامی بودیم.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌کنیم در روزهای ۲۶ الی ۳۱ مرداد ماه نیز شاهد تلاقی در موج سفرهای رفت و برگشت زائرین عزیز در محورهای مواصلاتی به مرزهای اربعینی باشیم.

جانشین پلیس راهور فراجا در خصوص تصادفات رانندگی در ایام طرح ترافیکی اربعین حسینی (ع) گفت: از ۱۶ تا ۲۳ مردادماه بیشترین علل تصادفات رانندگی عدم توجه به جلو، انحراف به چپ و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از سرعت غیرمجاز بوده است

وی با بیان اینکه محدودیت تردد خودروهای غیر بومی به شهر مهران اعمال می‌شود افزود: از هموطنان استدعا داریم خودروهای خود را در پارکینگ اربعین پارک کنند و از آنجا با اتوبوس‌های درون شهری به پایانه مرزی عزیمت نمایند.

سردار مؤمنی توصیه کرد: در ورودی همه مرزها پارکینگ‌های مناسب آماده پذیرش خودروها است لذا زائرین عزیز خودروهای خود را در آن پارکینگ‌ها پارک کنند.

منبع: مهر

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 446043
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *