شرط پلاک فعال از ثبت نام ایران خودرو حذف شد؟

شرایط ثبت نام ایران خودرو تسهیل شده و حتی دارندگان خودرو با پلاک فعال، تحت شرایطی، می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

جهان صنعت نیوز – ایران خودرو پس از بیش از دو سال، طرح فروش و پیش‌فروش خود را خارج از سامانه یکپارچه خودرو برگزار کرده است؛ نکته قابل‌توجه در این مرحله از ثبت نام ایران خودرو، حذف برخی از شرایط محدودکننده است. به‌طور مشخص، دو شرط داشتن گواهینامه و نداشتن پلاک فعال حذف شده است. البته باید توجه داشت که همه افراد دارای پلاک فعال نمی‌توانند در برنامه فروش ایران خودرو ثبت‌نام کنند و دو شرط مهم در این خصوص وجود دارد.

آغاز ثبت نام ایران خودرو

سرویس خودرو : ثبت نام ایران خودرو از چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳، پس از بیش از دو سال وقفه، برای تمامی متقاضیان آغاز شد. خریداران در صورت داشتن شرایط باید ابتدا حساب خود را در یکی از بانک‌های مشخص وکالتی کنند و مبلغ ۲۳۰ میلیون تومان را در آن حساب بلوکه کنند. پس از این مرحله، می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت فروش ایران خودرو، یکی از محصولات ارائه شده را انتخاب و خریداری کنند.

در این دوره از ثبت‌نام ایران خودرو، محصولاتی از جمله سورن پلاس بنزینی، پژو ۲۰۷i دنده دستی، رانا پلاس، تارا دستی، تارا اتوماتیک V4، هایما S7، هایما S5، هایما ۷X، لونا GRE (برقی)، بستیون NAT (برقی) و همچنین جدیدترین محصول ایران خودرو، یعنی ری‌را، در دسترس خریداران قرار دارد. نکته قابل‌توجه در این مرحله از ثبت‌نام ایران خودرو، حذف برخی از شرایط محدودکننده است.

شرط پلاک فعال در ثبت نام ایران خودرو حذف شد؟

یکی از شرایطی که در این مرحله از فروش ایران خودرو تعدیل شده، داشتن پلاک فعال است و افراد دارای خودرو و پلاک فعال هم قادر به ثبت‌نام هستند.

بر اساس اطلاعیه ایران خودرو، افراد دارای پلاک فعال در صورت داشتن دو شرط، امکان ثبت‌نام در این مرحله را دارند:

  • عمر خودرو بیش از ۵ سال باشد.
  • فرد تنها یک پلاک فعال داشته باشد؛ به‌بیان‌دیگر افرادی که بیش از یک پلاک فعال دارند، حتی درصورتی‌که عمر خودروها بیش از ۵ سال باشد، امکان ثبت‌نام ندارند.

حذف قطعی شرط داشتن گواهینامه

یدالله اسماعیلی، فرد مدیرکل هیئت عمومی و هیئت‌های تخصصی دیوان عدالت اداری گفت: با توجه به صدور و ابلاغ رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال بندی از مصوبه شورای رقابت که داشتن گواهینامه رانندگی را برای ثبت‌نام خرید خودرو الزامی دانسته بود، از تاریخ تصویب هم ابطال شده است.

سایت ثبت نام ایران خودرو

بر اساس اعلام ایران خودرو، ثبت‌نام ایران خودرو در سامانه یکپارچه انجام نمی‌شود و متقاضیان باید به سایت جدید فروش ایران خودرو به نشانی ikcosales.ir مراجعه کنند.

اخبار برگزیدهخودرو

شناسه : 446316
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *